12 Nisan 2012 Perşembe

Psikomotor Gelişime Uygun Etkinlik Planlama



                                                      

MOTOR GELİŞİM İLE İLGİLİ ETKİNLİKLERİ PLANLAMA VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖZELLİKLER
Ø  Etkinlikleri planlarken ya da uygularken çocukların yaş ve gelişim düzeylerini dikkate almak
Ø   Hareketler ve becerilerin kolaydan zora doğru bir sıra izlenmesine dikkat etmek
Ø  Özellikle küçük kasların motor gelişimine ilişkin etkinliklerde çocukların günlük yaşam deneyimlerinde karşılaşabilecekleri durumlarda kullanabilecekleri beceriler kazandırmak
Ø  Yeni bir beceriyi ya da oyunu tanıtırken çocukların dikkatlerini yoğunlaştırmak örneğin; beceriyi kazandırmadan önce grubun dikkatini çekmek için çocuklardan ayağa kalkarak el ele tutuşmalarını ve yanlara açılarak büyük bir daire oluşturarak yere oturmalarını istemek gibi
Ø  Oyunu ya da beceriyi adlandırarak çocukların en iyi ve kolay şekilde anlayabilecekleri ifade ile içeriğini tanımlamak. Çocukların daha iyi anlayabilmeleri için söylediklerinizi kendi ifadeleri ile bir kez daha tekrarlamalarını isteyin. Daha sonra bir kez de yönerge ile birlikte hareketi her aşamasıyla yaparak model olun. Yapılacak hareketin her aşamasının nasıl yapılacağının anlaşılmasından iyice emin olun
Ø  Etkinlik öncesi gereken araç, gereci ve malzemelerin temini ve ön hazırlığın yapılmasına özen göstermek. Çocukların dikkat süreleri kısa olduğundan etkinlik içeriğinin açıklanmasından sonra hazırlık yapıldığında çocukların hareketle ilgili aşamaları hatırlamaları zorlaşacaktır.
Ø  Hareketi gerçekleştirirken bir aşamadan diğerine geçmelerini uyarıcı ya da hareketin ritminin değiştirilmesini hatırlatan ses uyarıcılarını (davul, tef, zil, düdük v.s.) birlikte seçmek.
Ø  Etkinlik içinde top, çember ya da ip gibi yardımcı araç gereç kullanılacaksa her çocuk için ayrı ayrı olmasına özen göstermek, harekete başlamadan önce dağıtmak.
Ø  Çocukların hareketler yaparken birbirlerini engellememelerini sağlamak. Sınıf içerisinde karışıklığı önlemek ya da çocukların birbirlerini engellemeden çalışmalarına yardımcı olmak için önce hep birlikte aynı yönde çalışın. Çocuklar, hareketlerde olgunlaştıkça yön değişikliklerini kendi seçimlerine bırakabilirsiniz.
Ø  Çocukların hareketlerini engellemeyecek giysiler tercih etmek
Ø  Hareketlerin uygulanması sırasında hatalı duruşları ya da doğru yapılmayan hareketleri düzeltme konusunda aşırı zorlayıcı olmamak. Çocuğun hareket etmekten çok zevk alması gereğini unutmamak gerekir.
Ø  Hareketle ilgili olgunluğu kazanana kadar deneme yapması için gereken süreyi tanımak. Bu denemeler sırasında çocuğa ait başarısızlıkları yada problem durumları da gözleyerek, başarılı olmaları için yardımcı olunabilir.
Ø  Eşli hareketlerde en azından haftada bir seçtiği eşini değiştirmek. Böylece çocuk farklı insanlara uyum sağlayabilmeyi ve birlikte çalışabilmeyi öğrenmiş olacaktır.
Ø  Etkinlik uygulamaları sırasında değişik ritimlerde müzik kullanmak. Müzik, hareketlere çocukların daha çok konsantre olmalarında etkili olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder