Etkinlikler

                                             

HAREKET GELİŞİMİ OYUN ÖRNEKLERİ



1)      BELİRLİ BİR ALANDA TOP SEKTİRME

- Çocuk Sayısı: sınıf mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Çocuk sayısınca top, ip ya da şerit
- Temel Hareket Becerisi: Nesne Kontrolü “top sektirme”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: top sektirme becerisini belirli bir alanda doğru şekilde yapar.

Kritik Elementler:
“Top Sektirme”
-          Elle topa temas, bel hizasındadır.
-          Topu parmak uçlarıyla iter.
-          Top, vücudun önünde veya yanında sektirilir.
-          Ritmik olarak hareket tekrarlanır.

Anahtar Kelimeler:
temas => it => sektir => tekrar

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- uygulama: çocuklar sınıfta dağınık bir şekilde önce küçük adımlarla koşarlar. Tempo gittikçe arttırılır. Ardından kollarını önden arkaya, arkadan öne doğru çevirerek sınıfın her tarafında yürürler.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: başlangıçta her çocuk elindeki topla olduğu yerde topu, vücudunun önünde ya da yanında sektirmesi istenir. Bu sırada öğretmen gözlem yaparak, çocuklara geri dönütler verir. Hareketi doğru yapan çocuk; ip ya da şeritle önceden belirlenmiş bir alan içinde sıra ile elindeki topla, top sektirme hareketi yaparak belirlenen alanda ilerler. Bitiş çizgisine geldiğinde sıra diğer çocuğa geçer. Bu şekilde oyun doğru hareket becerisini kazanana kadar devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun sonrasında çocuklar masaya oturur. Her çocuk kendi isminin hecesi kadar, elini masaya vurarak ritim tutar. Bu işlemi sıra ile yaparlar.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

2)      ELLİ TOP

- Çocuk Sayısı: 10 çocuk
- Süre: 35 dk
- Malzeme: 50 tane top, şerit (iki grubun çemberini oluşturmak için)
- Temel Hareket Becerisi: Nesne Kontrolü “top atma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-          Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-          Atış koluna ters ayak öndedir.
-          Vücut rotasyon yapar.
-           Atış kolu, topun çıkışıyla topu izler.

Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar müzik eşliğinde, çemberin etrafında yaratıcı dans yaparlar.

ESAS EVRE
Süre: 25 dk
Hazırlık- Uygulama: önceden şeritlerle belirlenmiş iki çember vardır. Çocuklar sayışma yolluyla iki gruba ayrılır (çıt pıt ordan çıkma buradan çık). Çemberlerin dışında 50 top karışık şekilde yere konulur. Çocuklar müzik eşliğinde dans ederler, alanın ve topların yerinin farkındalığı sağlanmış olur. Müzik durduğunda her grup, kendi çemberine topları atmaya başlar. Toplar bittiğinde, oyun da biter. atılan toplar, çocuklarla birlikte sayılır. Çemberde en çok topu olan grup kazanır. İkinci etkinlik olarak; müzik eşliğinde yapılan danstan sonra, çemberdeki toplar dışarı atılabilir. Önemli olan hareketin doğru yapılması ve her çocuğun bir seferde yalnız bir topu atması, aynı anda iki ya da daha fazla top atan çocukların attığı toplar sayılmaz.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: açılan fon müziği eşliğinde, çocuklar yere sırt üstü yatarlar. Gözlerini kapatıp, hayal kurmaları istenir. Daha sonra bunlar konuşulabilir.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

3)      RESİM ÇİZME OYUNU

- Çocuk Sayısı: 10 çocuk
- Süre: 30 dk
- Malzeme: iki tane beyaz tahta, resim (hedef olarak kullanmak için)
- Temel Hareket Becerisi: Nesne Kontrolü “top atma”
- Amaç ve Kazanımlar:

Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-          Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-          Atış koluna ters ayak öndedir.
-          Vücut rotasyon yapar.
-           Atış kolu, topun çıkışıyla topu izler.

Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklara “şimdi gökyüzündeyiz ve hepimiz bir uçağız” denir. Sonra çocuklar kollarını iki yana açarak serbestçe koşarlar. Sağa dönerken beden ve kolları ile sağa, sola dönerken ise hafifçe sola eğilirler. Bu sırada uçak sesi çıkartırlar.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: Sayışma yoluyla beşerli iki grup oluşturulur. Bu iki grup yan yana ve aynı hizada sıraya girerler. Gruplara belirli mesafe uzaklıkta enine çizgi çizilir. Her grubun karşısında hedef resim vardır (bir hayvan resmi olabilir). Yanlarında ise kendilerine ait, beyaz tahtaları vardır. Beyaz tahtaların üzerinde sadece noktalarla belirlenmiş bir resim vardır. Grup başlarındaki oyuncular, birer top alır ve sırayla çizilen çizgiden topu hedefe doğru atarlar. Hedefi vuran çocuk, kendi grubunun beyaz tahtasındaki resmin iki noktası arasına bir çizgi çizmeye hak kazanır (tahta kalemiyle). Oyun bu şekilde devam eder. Beyaz tahtadaki resmini ilk bitiren grup oyunu kazanır.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklara “çocuklar, şimdi gözlerimizi kapatıyoruz ve çamurlu bir yolda yürüdüğümüzü hayal ediyoruz” denir. Ardından çocuklar gözleri kapalı çamurda yürüyormuş gibi bata çıka sınıf içinde dolaşır.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

4)      VOLKAN OYUNU

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 35 dk
- Malzeme: denge tahtası, bloklar (engel üzerinden atlamada kullanmak için), daireler (taş olarak kullanılıp, tek ayak sıçrama için kullanılır).
- Temel Hareket Becerisi: Denge Becerisi “denge aletinde öne yürüme”, yer değiştirme becerisi “ tek ayak sıçrama”, “engel üzerinden atlama”

- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: denge aletinde yürüme becerisini kazanabilme.
Tek ayak sıçrama becerisini kazanır.
Engel üzerinden atlama becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“Denge Aletinde Öne Yürüme”
-          Eller belde yürünür.
-          Yürürken, beden kontrollüdür.
-          Denge aletinde en az altı adım yürünür.

Anahtar Kelimeler:
Eller belde => kontrol => yürü

“Tek Ayak Sıçrama”
-          Tek ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak, dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareketler ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

“Engel Üzerinden Koşarak Atlama”
-          Koşarak engelden atlanıp, koşmaya devam edilir.
-          Atlama sırasında bir ayak öne doğru uzanır.
-          Her iki ayak da koşma da olduğundan daha uzun süre havada kalır.

Anahtar Kelimeler:
Koş=> atla=> ayak önde

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklara bir sirkte çalıştığımız ve hepimizin birer cambaz olduğu söylenir. Yere bir halat serilir. Çocuklar cambaz olup, sıra ile halatın üzerinde yürürler.

ESAS EVRE
Süre: 25 dk
Hazırlık- Uygulama: önceden bir istasyon hazırlanır ( bloklardan engeller konulur, daireler taş olarak kullanılır, denge tahtası da istasyonun sonuna konulur). Çocuklara, belirlenen alanda dev bir yanar dağ patlaması olduğu ve lavların onlara yaklaştığı söylenir. Lavlardan kaçmaları için, önündeki engelleri birer birer aşması gerektiği belirtilir. Lavlardan kurtulmak ve güvenli adaya ulaşmak için çeşitli yollardan ve engellerden geçmek gerekir. Oyun fon müziği ile birlikte çocuklar için daha heyecan verici bir hale getirilebilir.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun sonunda ulaştıkları güvenli adada her birinin bir hayvan olup, onun taklidini yapması istenir.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

5)      DENİZCİLER VE KURTARICILAR

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: bir adet top, kurtarıcı için bir şapka, mavi şerit (denizle geminin ayırt edilmesi için kullanılır)
- Temel Hareket Becerisi: nesne kontrolü “topu atma” , “topu tutma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.
topu tutma becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-          Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-          Atış koluna ters ayak öndedir.
-          Vücut rotasyon yapar.
-           Atış kolu, topun çıkışıyla topu izler.

Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle

“Topu Tutma”
-          Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-          Top, parmaklarla tutulur.

Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar yere otururlar. Denizde olduğumuz ve birer kayıkçı oldığumuz söylenir. Her çocuk, kürek çeker gibi hareketler yaparlar. Bu sırada kayıkçı tekerlemesi söylenir.
“Kayıkçı Tekerlemesi”
Fış fış kayıkçı
Kayıkçının küreği
Hop hop eder yüreği
Akşama tepsi böreği

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: deniz olan bölge mavi şeritle belirlenir. Sayışma yoluyla çocuklardan biri kurtarıcı olarak seçilir. Kurtarıcı olan çocuğa şapka takılır ve top onun eline verilir. Diğer çocuklar deniz olan bölgeye geçerler. Kurtarıcı, kurtarmak istediği denizci çocuğa topu atar, topu tutan çocuk kurtarılmış olur ve kurtarıcının yanına geçer. Oyun bu şekilde devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: kurtarılan tüm çocuklar gemiyle sahile gider. Önce kızgın kumlardan parmak uçlarıyla yürüyüp ilerlerler. Daha sonra yatıp güneşlenirler.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

6)      SANDALYELERDE HENTBOL

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: bir adet top, sandalyeler
- Temel Hareket Becerisi: nesne kontrolü “topu atma” , “topu tutma”
- Amaç ve Kazanımlar:

Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.
topu tutma becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-          Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-          Atış koluna ters ayak öndedir.
-          Vücut rotasyon yapar.
-           Atış kolu, topun çıkışıyla topu izler.

Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle

“Topu Tutma”
-          Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-          Top, parmaklarla tutulur.

Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, sırt üstü yere yatarlar. Gözleri kapalıdır. Ayaklarını kaldırıp, bisiklet pedalı çevirir gibi hareketler yaparlar.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: sınıfta oyun için bir alan belirlenir. Alana çocuk sayısı kadar sandalye yerleştirilir. Bir kale kurulur. Kaleye de bir sandalye konulur. Bir çocuk sayışma yoluyla kaleci olarak seçilir. Diğerleri kalan sandalyelere otururlar. Oyun, kaleye en uzak olan çocuk tarafından başlatılır. Çocuklar, topu birbirlerine atarak paslaşırlar. Topun kaleye atılması için, her çocuk mutlaka bir kez paslaşma yapmış olmalıdır. En son topu alan çocuk (kaleye en yakın olan çocuk) topu, kaleye atar ve sayı yapmaya çalışır. Sayı yaparsa kaleye geçer, yapamazsa yerinde kalır. Oyun bu şekilde devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık-  Uygulama: çocuklar oyun alanı içinde kelebek, arı ya da kuştan herhangi birisini seçip, onun taklidini yaparak uçması istenir. çocuklar kollarını yana açarak sandalyeler arasında uçma taklidi yaparlar.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

7)      AYAKLA BOWLİNG

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: bir adet top, huniler (hedef olarak kullanmak için)
- Temel Hareket Becerisi: nesne kontrolü “topa ayakla vurma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topa ayakla vurma becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“Topa Ayakla Vurma”
-          Topa koşarak kesintisiz yaklaşılır.
-          Vuruş yapmayacak ayak, topla aynı hizaya ya da gerisine yerleştirilir.
-          Topa ayağının içi ya da ayak parmak ucuyla vurulur.

Anahtar Kelimeler:
Koş => ayağını yerleştir => vur

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar daire şeklinde dizilirler. Bir çocuk ayağıyla bir arkadaşına pas atarak başlatır. Bu şekilde tüm çocuklar topu yerden yuvarlayarak paslaşırlar.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: Öncesinde huniler hedef olarak yerleştirilir. Çocukların sıra olduğu yerden belirli bir uzaklıkta çizgi çizilir. Top, çizginin olduğu yere konur. Sıra ile her çocuk koşarak topa ayağıyla vurur ve hunileri devirmeye çalışır. Oyun bu şekilde devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun sonunda sınıfa bir çok top getirilir. Tüm çocuklar, istedikleri şekilde toplara vurarak hunileri hep beraber devirirler.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

8)      FIRLATMA TAHTASI İLE TOPU YAKALAMA

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: fırlatma tahtası, top
- Temel Hareket Becerisi: nesne kontrolü “topu tutma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Topu tutma becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“Topu Tutma”
-          Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-          Top, parmaklarla tutulur.

Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar yarım ay şeklinde oturur. “aşure oyunu” oynanır. Her çocuğa aşure içinde olabilecek yiyeceklerin adı verilir (şeker, su, buğday, fındık, fıstık, vb. ) daha sonra oyunu öğretmen başlatır. “Aşure yapacağım su var ama şekerim yok” der. Şeker olan çocuk da “şeker var ama fındığım yok” der. Oyun bu şekilde tüm çocuklarla birlikte devam ettirilir.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: fırlatma tahtası sınıfa getirilir. Çocuklara tahtayı incelemeleri için fırsat verilir. Çocuklar başta ayaklarını tahtanın doğru yerine basmayı, koordine etmeyle ilgili sorun yaşayabilirler. Bunun için önce topu kullanmadan sadece ayaklarını basmakla ilgili çocuklarla pratik yapılır. Ardından top tahtaya konur ve sıra ile her çocuk tahtaya basarak topu fırlatır. Fırlayan top çocuğun önüne doğru gelir ve çocuktan topu yakalaması beklenir. Oyun bu şekilde diğer çocuklarla devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklardan yere oturmaları istenir ve her çocuk sınıf içinde serbest olarak poposunun üzerinde yürüme hareketi yapar.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

9)      UZAĞA AT


- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: şerit, top
- Temel Hareket Becerisi: nesne kontrolü “topa ayakla vurma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topa ayakla vurma becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“Topa Ayakla Vurma”
-          Topa koşarak kesintisiz yaklaşılır.
-          Vuruş yapmayacak ayak, topla aynı hizaya ya da gerisine yerleştirilir.
-          Topa ayağının içi ya da ayak parmak ucuyla vurulur.

Anahtar Kelimeler:
Koş => ayağını yerleştir => vur

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: bir çocuk ayna olur. Diğer bir çocuk da onun karşısına geçer. Çeşitli taklitler yapar. Ayna olan çocuk, arkadaşının yaptıklarını taklit eder. Doğru taklit eden çocuklar alkışlanır. Başka çocuklara rol vererek oyun sürdürülür.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: şeritle bir sınır belirlenir. Top sınıra konur. Her çocuk sırayla koşarak topa ayağıyla vurur ve en uzağa atmaya çalışır. En uzağa atan çocuk alkışlanır. Bu sırada öğretmen çocukları gözlemleyerek, hareketi doğru yapmaları için geri dönütler verir. Temel hareket becerisi doğru olarak öğrendikten sonra ikinci bir sınır belirleyip çocuktan topu atmadaki hızını ayarlaması istenir. topu belirlenen sınıra en yakın atan çocuk alkışlanır.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: daha önce öğrenilen her hangi bir şarkı alkışla ritim tutularak tekrar edilir.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

10)  KÖPRÜDEN EŞYA TAŞI

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: denge tahtası, küçük nesneler
- Temel Hareket Becerisi: denge becerisi “denge aletinde öne yürüme”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: denge aletinde yürüme becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“Denge Aletinde Öne Yürüme”
-          Eller belde yürünür.
-          Yürürken, beden kontrollüdür.
-          Denge aletinde en az altı adım yürünür.

Anahtar Kelimeler:
Eller belde => kontrol => yürü

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklardan gözlerini kapatmaları ve buz üzerinde yürüyormuş gibi hayal etmeleri istenir. çocuklar sınıf içinde serbest bir şekilde buzda yürüme taklidi yaparlar.

ESAS EVRE
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: sınıfa bir denge tahtası konur. Çocukların incelemeleri için fırsat verilir. Ardından her çocuk, denge tahtasına çıkarak denge kurmaya çalışır. Sonra çocukların ellerine küçük nesneler verilerek sırayla denge tahtasında yürümeleri istenir. öğretmen yürüyüş sırasında hareketin doğru yapılması için geri dönütler verir.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun sırasında ellerine verilen küçük nesneleri renk, büyüklük, şekil vb özellikleri bakımından gruplamaları ve karşılaştırmaları istenir.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

   11)ÇİZGİYİ TAKİP ET

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: çizgiyi çizmek için tebeşir yada çizgiyi oluşturmak için şerit
- Temel Hareket Becerisi: denge becerisi “ çizgide öne yürüme, çizgide adımlama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Çizgide öne yürüme becerisini kazanır.
Çizgide adımlama becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“Çizgide öne yürüme”
-Eller belde yürünür.
-Düz çizgide en az ardı ardına 6 adım yürünür.

Anahtar Kelimeler
Eller belde => yürü => devam

Kritik Elementler
“Çizgide adımlama”
-Eller belde adımlanır.
-Adımlama sırasında beden kontrollüdür.
-Çizgide en az ardı ardına 6 adım atılır.

Anahtar Kelimeler
Eller belde => adım => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık-Uygulama:  Çocuklar yarım ay şeklinde oturur. Seçilen üç nesne öğretmenin önünde durur. Çocuklardan gözlerini kapatması istenir. Bu sırada bir nesne çıkartılır ya da eklenir. Çocuklardan gözlerini açması istenir. Eklenen ya da çıkartılan nesnenin ne olduğu sorulur. Oyun bu şekilde devam eder. Gittikçe karmaşıklaşır.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık-Uygulama: Bahçe ya da sınıfta yere düz, zikzak ve geometrik şekillerde çizgiler çizilir. Çocuklar sıraya girerek çizgiler üzerinde yürürler. Ardından öğretmen çizgiler üzerinde adımlama yapmalarını ister. Çocuklar bu işlemleri yaparken öğretmen gözlem yapar ve hareketi doğru yapmaları için geri dönütler verir.

SOĞUMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık-Uygulama: Oyunun ardından çocuklar sandalyelerini otururlar. Öğretmen “deve-cüce” diyerek komutla verir. Öğretmen deve dediğinde çocuklar ayağa kalkar, cüce dediğinde sandalyelerine otururlar. Oyun bu şekilde devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

12)TOPU KUTUYA YUVARLA

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Çocuk sayısı kadar top ve kutu
- Temel Hareket Becerisi: nesne kontrolü becerisi “topu yuvarlama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Topu yuvarlama becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“Topu Yuvarlama”
-Tercih edilen el arkaya doğru salım yapar.
-Dizler bükülür.
-Topu tutan elin çaprazındaki ayak hedefe doğru adım atar.
-Top sıçramayacağı kadar yerden yuvarlanır.

Anahtar Kelimeler
El arkaya => dizi bük => adım at => yuvarla

ISINMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar daire şeklinde otururlar. Bir çocuk sayışma yoluyla ebe olarak seçilir ve ortaya oturur. Ebenin gözleri kapatılır. Ebe bir köpektir ve oturduğu sandalyenin altına bir oyuncak konur. Oyuncak köpeğin yani çocuğun kemiğidir. Ebe gözlerini kapattığında altındaki oyuncağı bir çocuk alır ve iki kere havlar. Ebe gözünü açar ve sesini duyduğu çocuğun kim olduğunu tahmin etmeye çalışır. Oyun böyle devam eder.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık-Uygulama: Çocuklar yan yana gelecek şekilde sıra olurlar. Her çocuğun bir topu ve önünde bir kutusu vardır. Kutular yere paralel olacak şekilde ağızları açık durmaktadır. Her çocuk sırayla topu kutusuna yuvarlar ve kutunun içine sokmaya çalışır. Öğretmen çocukları gözlemler ve hareketi doğru yapmaları için geri dönütler verir. Oyun böyle devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar yere yatarlar ve gözlerini kaparlar. Öğretmen bir kırda olduklarını hayal etmelerini ister ve sonra kırda hep beraber yuvarlandıklarını söyler. Çocuklar sınıfta gözleri kapalı şekilde kırda yuvarlandıklarını hayal eder gibi yuvarlanırlar.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

13)ÇEVİKLİK BECERİ YILDIZLARI

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Zemine yıldızları çizmek için tebeşir
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri, nesne kontrolü becerileri “kayma, sekme, galop, tek-çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Kayma, sekme, galop, tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler
“Kayma”
-Vücut zemindeki çizgiye paraleldir.
-Yana doğru adım atılırken diğer ayak hemen yanına kayar.
-Sağa doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
-Sola doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.

Anahtar Kelimeler:
Yana adım => sağ yana tekrar => sol yana tekrar

“galop”
-          Öne bir adım atılır. Arkadaki ayak öndekinin biraz gerisindedir.
-          Ayakların her ikisi de kısa bir süre yerden kesilir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Öne adım => ayaklar => tekrar

“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar iki eşit gruba ayrılır. Oyun alanının ortasına düz bir çizgi çizilir. Gruplar, çizgi ortada kalmak şartıyla karşılıklı arka arkaya dururlar ve birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar. Önde olan ve diğerlerinden daha güçlü olan oyuncular sıkıca el ele tutarlar. Öğretmenin başla komutu ile gruplar birbirlerini kendi alanlarına çekmeye çalışırlar. Bunu başaran grup kazanır. Diğer grup “çürük elma” olur.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar ikişerli gruplara ayrılır. Grup sayısı kadar bahçeye büyük yıldızlar çizilir. Her grup kendi yıldızında galop, tek/çift ayak sıçrama ve kayma temel hareket becerilerini yaparlar. İki kişiden biri lider olur ve hangi hareketin yapılacağını o belirler. Yıldızın her köşesinde hareket ve lider değişmek zorundadır. Oyun bu şekilde devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyundan sonra çocuklar yarım ay şeklinde oturur. İçlerinden biri öğretmenin yanına gelir ve gözleri kapatılır. Öğretmenin gözleriyle işaret ettiği çocuk dışarı çıkar. Daha sonra gözleri açılan çocuktan, kimin olmadığını bulması istenir. Bulursa dışarı çıkan çocuk ebe olur ve onun gözleri bağlanır. Oyun bu şekilde beş dakika kadar oynanır.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

14) TOPU TUT, ARKADAŞINI YAKALA

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: grup sayısı kadar top
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri “koşma”, nesne kontrolü becerileri “topu tutma”, “topu atma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: koşma becerisini kazanır.
Topu tutma ve atma becerilerini kazanır.

Kritik Elementler:
“Koşma”
-          Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-          Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-          Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.

Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak

“ Topu Atma”
-          Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-          Atış koluna ters ayak öndedir.
-          Vücut rotasyon yapar.
-           Atış kolu, topun çıkışıyla topu izler.

Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle

“Topu Tutma”
-          Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-          Top, parmaklarla tutulur.

Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut

ISINMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar oyun alanında ikişerli eş olurlar. Sonra açılan müzik eşliğinde eşlerinden ayrılıp serbest bir şekilde dans ederler. Müzik bittiğinde her çocuk kendi eşini bulup oturur. Oyun böyle devam eder.

ESAS EVRE
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar ikişerli eş olur. Her iki çocuğun bir topu vardır. Müzik eşliğinde çocuklar eşlerine topu atıp tutarlar. Müzik bittiğinde top hangi çocuğun elinde kaldıysa o çocuk eşini koşarak kovalamaya başlar. Müzik tekrar başladığında yine aynı çocuklar birbirlerine topu atıp tutarlar. Oyun böyle devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar arasından biri sayışma yoluyla ebe seçilir. Diğer çocuklar serbest hareket eder. Ebe tıp dediği zaman, herkes kımıldamadan durur. Ebe, tek tek çocukları komik hareketlerle güldürmeye çalışır. Gülen çocuk ebe olur.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

15) AÇ YILAN OYUNU

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: toplar, çocukların kolayca alabilecekleri çeşitli nesneler, her takıma bir çanta
- Temel Hareket Becerisi:denge becerileri  “çizgide adımlama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Çizgide adımlama becerisini kazanır.


Kritik Elementler
“Çizgide adımlama”
-Eller belde adımlanır.
-Adımlama sırasında beden kontrollüdür.
-Çizgide en az ardı ardına 6 adım atılır.

Anahtar Kelimeler
Eller belde => adım => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar halka oluştururlar. Halkanın ortasında balon yönetici tarafından yukarı doğru fırlatılır. Balon yere düşünceye kadar çocuklar dans ederler. Balon yere düştüğünde donarlar. Yönetici içinden otuza kadar sayar. Bu süre içinde kıpırdan, gülen olursa oyundan çıkar. Yönetici balonu tekrar havaya atar ve oyun yeniden başlar. Bir önceki oyunda yanan oyuncular, balon yere düştüğünde arkadaşlarını güldürmeye çalışırlar. Sona kalan çocuklar alkışlanır.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: toplar ve diğer nesneler alana belirli aralıklarla dağıtılır. Çocuklar iki gruba (yılan olarak) ayrılır. Liderin arkasında tek sıra olurlar. Lider yani öndeki çocuk, yılanın başı; sondaki çocuk da yılanın kuyruğu olur. Grubun diğer üyeleri de yılanın gövdesini oluştururlar. Sondaki çocukta bir adet çanta bulunur. Herkes önündeki kişinin omzundan veya belinden tutar ve gruplar tek sıra halinde alanda çizgide adımlama yaparlar. Sadece yılanın başı gruba liderlik edebilir ve nesneleri alabilir. En baştaki çocuk nesneleri teker teker alıp bir arkadaki çocuğa verir. Bu çocuk da bir sonraki çocuğa verir. Bu şekilde yılanın sonundaki çocuğa kadar gider. En sondaki çocuk, aldığı nesneleri çantanın içine (yılanın midesi) koyar. En fazla nesneyi toplayan grup birinci olur.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar halka şeklinde oturur. Seçilen bir oyuncak gruptan birine verilir. Müzik eşliğinde çocuklar oyuncağı yanındakilere iletirler. Müzik durduğunda oyuncak kimin elinde kalırsa yanar ve oyundan çıkar. Oyun bu şekilde devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

16) RESİMLERLE HAREKET

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: daire üzerine tek ve çift ayak resmi yapıştırılmış mukavvalar
- Temel Hareket Becerisi:yer değiştirme becerileri  “tek- çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler:
“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar arasında bir ebe seçilir. Gözleri mendille kapanır. Diğer arkadaşlarından birisi ebenin yanına gönderilir. Gözleri kapalı olan çocuk, yanına gelen arkadaşını elleriyle yoklar. Kız mı erkek mi olduğunu anlamaya çalışır. Sesinden tanımak için ona sorular sorar. Eğer arkadaşını tanırsa yeni ebeyi seçme hakkını kazanır.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: daire mukavvalar sınıfın belirli yerlerine konularak bir istasyon oluşturulur. Çocuklar tek sıra halinde dizilirler. Sırayla istasyondaki resimlere göre (tek ve çift ayak resmi) tek ya da çift ayak sıçrarlar. Öğretmen onları gözlemleyerek, hareketi doğru yapmaları için geri dönüt verir.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar bir halka biçiminde yere otururlar. Öğretmen halkadaki bir çocuğa top verir ve topu müzikle birlikte yandaki arkadaşına vermesini söyler. Müzik durduğunda top hangi çocukta kalırsa o çocuk hayvan taklidi yapar. Oyun bu şekilde devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

17) RESİMLERLE YARIŞ

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: daire üzerine tek ayağı üzerinde duran çocuk resminin yapıştırıldığı mukavvalar
- Temel Hareket Becerisi: denge becerileri  “tek ayak durma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek ayak durma becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“tek ayak durma”
-          Destek olmayan bacak bükülü ve yere paraleldir.
-          Destek ayağı hareketsidir.
-          Eller belde belli bir süre aynı pozisyonda kalır.
-          Diğer ayakla hareket tekrar edilir.

Anahtar Kelimeler:
bacak bük => el belde => tekrar

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazrlık- Uygulama: çocuklar iki gruba ayrılırlar. Her gruba bir sepet verilir. Başlama düdüğü ile birlikte grup üyeleri, sınıftaki küçük eşyaları toplamaya başlarlar. Düdük tekrar çalınca her grubun sepetindeki eşyalar sayılır. En fazla eşya toplayan grup birinci olur.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: mukavvalardan sınıfın belirli alanlarına konularak iki tane istasyon oluşturulur. Çocuklar iki gruba ayrılır. Her gruptan sıra ile bir çocuk, kendi istasyonunda ilerler. İstasyonda ilerlerken; her resimde yazan süre kadar tek ayağı üzerinde bekleyip diğer resme geçer. Tüm grup üyeleri istasyonu tamamladığında oyun biter.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun başında öğretmen çocukların iyice dokunup elleyerek tanıyabilecekleri nesneleri yanında bulundurur. Çocuklar, masanın çevresinde halka biçiminde otururlar. Öğretmen, torbanın içindeki nesneyi dikkatle dokunup incelemesi, düşündükten sonra ne olduğunu söylemesini ister. Çocuk bu işlemden sonra torbanın içindeki nesnenin ne olduğunu bilirse, torbanın içine başka bir nesne koyarak bir arkadaşına götürür. Oyun bu şekilde devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

18) HAREKETLİ YILAN

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: müzik
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “koşma”, “yürüme”, “galop”, “kayma adımı”, “tek- çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
koşma becerisini kazanır.
Kayma adımı ve galop becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“Koşma”
-          Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-          Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-          Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.

Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak

“Kayma”
-Vücut zemindeki çizgiye paraleldir.
-Yana doğru adım atılırken diğer ayak hemen yanına kayar.
-Sağa doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
-Sola doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.

Anahtar Kelimeler:
Yana adım => sağ yana tekrar => sol yana tekrar

“galop”
-          Öne bir adım atılır. Arkadaki ayak öndekinin biraz gerisindedir.
-          Ayakların her ikisi de kısa bir süre yerden kesilir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Öne adım => ayaklar => tekrar

“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: öğretmen bir ebe seçer. Ebenin gözleri bağlanır. Öğretmen küçük bir eşyayı, çocukların da fikrini alarak sınıfta bir yere saklar. Ebenin gözleri açılır. Bu eşyayı bulması istenir. ebe eşyanın saklandığı yere yaklaştıkça, çocuklar ebeye sıcak sıcak diyerek; uzaklaştıkça da “soğuk soğuk” diyerek ipucu verir. Oyun bu şekilde devam eder.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: öğretmen lider olur. Çocuklar arkasında tek sıra olurlar. Öğretmen bir yılan olduk der ve yılanın spor yapacağını söyler. Sırasıyla koşma, galop, kayma adımı, tek-çift ayak sıçrama gibi hareketleri yapar. Öğretmen ne yaparsa, çocuklar da aynı hareketi yapar. Oyun bu şekilde devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar daire şeklinde oturur. Dairenin ortasına konan şişe, kendi etrafında oturur. Şişe durduğunda ucu kimi gösteriyorsa o çocuk bir bilmece sorar ya da bir taklit yapar. Diğerleri bulmaya çalışır. Doğru cevabı veren alkışlanır. Bu şekilde şişe çevrilerek oyun devam ettirilir.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

19) ELMA SEPETİ

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: kare ve daireler, elmalar (ucuna ip bağlanmış şekilde), şerit, grup sayısınca sepet
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: çift ayak sıçrama becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyuna başlamadan önce öğretmen, hangi canlıların uçabildiğini çocuklardan hatırlamalarını ister. Sonra oyuna başlanır. Öğretmen “uçtu uçtu kuş uçtu” der. Yarım halka biçiminde yere çömelmiş çocuklar ayağı sıçrar. Kollarını yana açıp, kanat gibi çırparlar. Öğretmen şaşırtmak için uçmayan bir canlının da adını söyleyebilir. Oyun bu şekilde devam eder.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar sayışma yoluyla iki gruba ayrılır (kare ve daire grubu). Çocukların önlerine iki parkur hazırlanır. İki grup arasında öğretmen durur. Kollarını iki yana doğru yukarı uzatır (ağaç gibi). Kollarında ipin acuna ataçla asılı elmalar vardır. Grubun önündeki çocuklar, elmaları zıplayarak alır ve kurbağa gibi parkura dizili daire ya da karelere sıçrar. En son parkurda gerdirilmiş bir ipin altından çömelerek geçer. Böylelikle parkuru tamamlar ve grubun elma sepetine atar. Daha sonra sıra gruptaki diğer çocuğa geçer. Bu oyun müzik eşliğinde oynanır. Müzik durduğunda elmalar sayılır. En fazla elması olan grup kazanır.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: bütün çocuklar birer top olur ve uyurlar. Hiç kimse gözünü açmaz. Öğretmen tek tek çocukların başına dokunur. Başına dokunulan çocuk kalkar ve öğretmenin peşinden yürür. Bir çocuk kalana kadar öğretmen çocukların başına dokunup kaldırır. Son kalan çocuğun etrafında sessizce halka olunur ve uykucu horoz diye bağırılır. Uykucu horoz uyanır ve onları kovalamaya başlar.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------



20) ZARLARLA HAREKET

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: zar (üzerine tek/çift ayak sıçrayan çocuk resmi)
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: öğretmen her çocuğun kulağına farklı bir şehir ismi söyler. Öğretmen mesela “Ankara’dan Konya ‘ya mektubum var” der o şehirleri söylediği çocuklar yer değiştirir. Oyun bu şekilde farklı şehirlerle devam eder.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: hazırlanan zar her çocuk için sırayla atılır. Zarda çıkan resme göre çocuk ya tek ayağı üzerinde ya da çift ayağı üzerinde sıçrar. Zarda ileri geri komutlarıyla bu hareketi kaç kez yapacağına dair sayılar vardır. Çocuk zardaki yönergeye uyarak, belirlenen istasyonda ilerleyip hedefe ulaşır. (hedefte şeker torbası vardır. Parkuru bitiren oradan bir şeker alır)

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar halka şeklinde otururlar. Öğretmen, sıranın başındaki öğrencinin kulağına bir kelime ya da cümle fısıldar. Öğrenci, öğretmenin söylediğini aynı şekilde yanındaki arkadaşının kulağına fısıldar. En sondaki çocuk yüksek sesle kendisine söylenen cümleyi aktarır. Doğruysa en başa geçer, yanlışsa yanlış anlayan çocuğun kim olduğu bulunur ve sıranın en sonuna geçer.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

21) AĞAÇTA RESİMLER EŞLEŞİYOR

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: ağaç gövdesi (duvara sabitlenmiş), eşleştirme kartları
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: uzunca bir çamaşır ipinin iki ucu düğümlenir, halka yapılır. Çocuklar bu ipi tek elleriyle tutarlar. Halka bozulmadan düzgün tempolu adımlarla yürürler. İp bırakılmadan koşmaya geçilir. “El değiştir” denilince, bu kez çocuklar ters yöne yürür. “Atlı karınca yavaşla, dur” denilince çocuklar durur. Halkada ipi en güzel tutan el değiştirirken şaşırmayan çocuklar alkışlanır.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: sınıf duvarına çocuklarının boyunun yetişebileceği şekilde bir ağaç gövdesi hazırlanır. Her çocuğa bir kart verilir (kartların arkası yapışkanlıdır). Sırasıyla tüm çocukların ağaç gövdesine çift ayak sıçrayarak gelmesi ve elindeki kartı, ağaçta bulunan eşinin yanına yapıştırması istenir.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun sonunda tüm kartlar yere kapalı olarak konulur. Çocuklardan iki tane aynı olan resmi bulmaları istenir. bulamadıkları takdirde açtıkları resimleri tekrar kapalı olarak yere koyarlar. Oyun bu şekilde tüm kartların eşleri bulunana kadar devam ettirilir.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

22) KURBAĞALAR DEREDEN GEÇİYOR

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: dere maketi (fon kartonundan yapılıp, halıya sabitlenmiş)
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Oyun alanına büyük bir daire çizilir. Buna balık ağı denir. Çocuklar arasından bir ebe seçilir ve balık ağının bir köşesinde elinde düdükle bekler. Çocuklar balık ağının içinde ve dışında serbestçe koşar ya da yürürler. Ebe düdüğünü çaldığında herkes olduğu yerde kalır. Balık ağı içinde bulunan çocuklar yakalanmış olur. Balıkçı balıkları sayar, sayısını söyler ve bir başka ebe seçilir.

ESAS EVRE
Süre : 20 dk
Hazırlık- Uygulama: fon kartonundan bir dere maketi hazırlanır. Üzerinde yine kartondan yapılmış taşlar vardır. Çocuklar tek sıra halinde dizilir. Çocuklar ayakkabılarının tekini çıkartıp bırakırlar ve derenin karşısına sıra olurlar. Her biri tek ayak sıçrayarak derenin karşısına geçer, ayakkabısının diğer tekini alır, giyer. Çift ayak sıçrayarak tekrar geri döner. Sıra diğer çocuğa geçer. Oyun bu şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar arasından bir top seçilir. Top seçilen çocuk, çömelir, ellerini dizleri üzerine koyar. Diğer bir arkadaşı onun yanına gelir. Bir elini başının üzerine koyar, “topum sıçra” dediği zaman çocuk ayak uçlarından hız alarak ufak sıçramalar yapar. Belli bir süre sonra yer değiştirilir. Oyun bu şekilde devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

23) SIÇRAYARAK DİKDÖRTGEN KAPMACA

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: çocuk sayısından bir eksik olarak hazırlanmış dikdörtgenler
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklarla birlikte esas evre için dikdörtgenlerden oluşturulan alan incelenir. Buranın bir göl ve her çocuğun bir kurbağa olduğu, dikdörtgenlerinde bizim taşlarımız olduğu söylenir. Çocuklara gölün etrafında bir parti veriyoruz denir. Müzik eşliğinde göl etrafında serbest dans edilir.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: Dikdörtgenler büyük bir dikdörtgen oluşturulacak şekilde yan yana yere sabitlenir. Müzik açılır ve çocuklar büyük dikdörtgen etrafında dans ederler. Müzik durduğunda her çocuk kurbağa gibi sıçrayarak bir dikdörtgen kapmaya çalışır. Oyun bu şekilde devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Her çocuk bir dikdörtgene oturur. Kalan tek çocuk bir hayvan taklidi yapar ve diğer çocuklar hangi hayvanı taklit ettiğini tahmin etmeye çalışırlar. Oyun böyle her çocuk taklit yapana kadar devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

24) BEŞ ANAHTAR OYUNU

- Çocuk Sayısı: 10 çocuk
- Süre: 30 dk
- Malzeme: 5 adet kapı  resmi (fon kartonundan yapılıp, yere sabitlenmiş şekilde), her grup için farklı renkte hazırlanmış anahtarlar
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. İçlerinden bir ebe seçilir. Oyun alanına birbirinden 8-10 metre uzaklıkta paralel iki çizgi çizilir. Çocuklar bu çizgilerin gerisinde yan yana dururlar. Öğretmen dağları aşalım diye bağırdığında gruplar karşılıklı olarak koşarak yer değiştirmeye çalışırlar. Bu sırada ebe çocuklardan birisini yakalamaya çalışır. Yakalanan çocuk ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: 5’er çocuk karşılıklı olarak sıra olurlar. Karşılıklı her iki çocuğun arasında bir kapı vardır. Gruplar karşılıklı olarak durur ve kapılar belirli bir mesafede ortalarındadır. Her iki gruba eşit mesafede konulur. Karşılıklı her çocuğun numaraları aynıdır. Öğretmen bir sayı söylediğinde o rakama sahip iki çocuk, kendi grubunun anahtarlarından bir tane alarak, ortalarındaki kapıya çift ayak sıçrayarak gelir ve bırakır. Oyun bu şekilde farklı sayılar söylenerek devam eder. Bir sayı birden fazla da söylenebilir. Oyun sonunda kapılardaki anahtarlar sayılır. Hangi grubun anahtarı fazlaysa o kazanmış olur.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar arasından bir ebe seçilir. Diğer çocuklar, halka olup çömelirler. Ellerini dizleri önünde kenetlerler. Oyun başlayınca ebe halkanın ortasında dolaşır. “bu yumurta sağlam mı, çürük mü” der bir arkadaşının başına önden hafifçe iterek, dokunur. Dokunulan çocuğun, düşmeden ve çömelmiş durumda dengede kalması gerekir. Dengesi bozulup, geriye düşen ya da kenetli elleri çözülen çocuk, yanmış olur.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

25) İÇİNE – DIŞINA

- Çocuk Sayısı: 10 çocuk
- Süre: 30 dk
- Malzeme: şerit (daire şeklinde yere sabitlenmiş şekilde)
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:

Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.

Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar şeritle belirlenen daire etrafında, açılan müzik eşliğinde yaratıcı dans ederler. Müzik durduğunda heykel gibi donmaları istenir.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: Halının üzerine şeritten bir daire oluşturulur ve yere bantlanır. Çocuklar, dairenin etrafında durur. Öğretmenin içine, dışına komutlarıyla çocuklar, halkanın içine ya da dışına çift ayak sıçrarlar. Yanan çocuk dairenin içine girer ve orada kalır.

SOĞUMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık- Uygulama: Oyun bittikten sonra çocuklar dairenin etrafında dönerek, daha önce öğrenilen her hangi bir şarkıyı alkışla ritim tutarak tekrar ederler.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

26) VÜCUT BÖLÜMLERİNİ ETİKETLEME

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: sticker (çocuk sayısınca)
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “koşma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Koşma becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“Koşma”
-          Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-          Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-          Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.

Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar, yarım ay şeklinde otururlar. Öğretmen “elim burnumda, elim ağzımda, kulağımda, alnımda karnımda vb” komutlar vererek, çocukların vücut bölümlerini doğru olarak göstermelerini bekler. Bu sırada öğretmen söylediği organını kendisi de gösterir. Oyun bir süre böyle devam ettikten sonra öğretmen, çocuklara yanlış organını göstererek (elim burnumda der ve ağzını gösterir) şaşırtmaya çalışır.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: her çocuğun bir stickerı vardır. Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Ebe, ağız, burun, kol, bacak, alın vb organlardan birini söyler. Çocuklar söylenen organa stickerı yapıştırırlar. Yapıştırmayan ya da şaşıran çocukları ebe kovalar. Yakalanan çocuk ebe olur.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar, oyun alanında el ele tutuşarak bir daire oluştururlar. Çocuklardan biri kedi, diğeri fare olur. Kedi, dairenin içinde; fare ise dışında durur. Kedi, içeriden dışarıya çıkmaya, fareyi yakalamaya çalışır. Dairedeki çocuklar, kollarıyla kedinin dışarı çıkmasına engel olmaya çalışırlar. Fare, dairenin içine ve dışına çıkabilir. Dairedeki çocuklar, fareye yardımcı olurlar.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

 27) ALİ BABA SAAT KAÇ?

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: yok
- Temel Hareket Becerisi:denge becerileri  “çizgide adımlama”, yer değiştirme becerileri  “koşma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Çizgide adımlama becerisini kazanır.
Koşma becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“Çizgide adımlama”
-Eller belde adımlanır.
-Adımlama sırasında beden kontrollüdür.
-Çizgide en az ardı ardına 6 adım atılır.

Anahtar Kelimeler
Eller belde => adım => devam

“Koşma”
-          Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-          Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-          Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.

Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak


ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. Her gruptaki çocuklar, birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar. Baştaki çocuk, anne tavuk, diğerleri civciv olurlar. anne tavuklar, karşı grubun civcivlerini yakalamaya çalışırlar. Koşma sırasında gruplar koparsa, o grup başarısız olur.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, oyun alanında düz sıra halinde dururlar. İçlerinden bir ebe seçilir. Ebe, ali baba olur ve karşılarında sırtı dönük olarak durur. Çocuklar ebeye, “ali baba saat kaç?” diye sorarlar. Ebe her çocuğa değişik bir saat söyler. Çocuklar, ebenin söylediği sayı kadar ebeye doğru adım atarak ilerlerler. Ebeye ilk yaklaşan ve dokunan çocuğu ve diğerlerini kovalamaya başlar. Yakalan çocuk ali baba olur.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, ortadan bir çizgi ile ikiye ayrılan oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. Her çocuk, kendi boyuna ve kilosuna göre bir çocukla eşleşir. Eşler, ortadaki çizginin gerisinde karşılıklı dururlar. Eşlerin sağ ayak uçları çizgiye konur. Sol ayaklar geridedir. Çocuklar birbirlerinin ellerinden tutarlar, öğretmenin “başla” komutuyla birbirlerini kendi alanlarına doğru çekmeye çalışırlar. Çekilen çocuk, oyunu kaybetmiş olur.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

28) AĞAÇLAR VE SİNCAPLAR

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: müzik
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “kayma adımı”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Kayma adımı becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“Kayma adımı”
-Vücut zemindeki çizgiye paraleldir.
-Yana doğru adım atılırken diğer ayak hemen yanına kayar.
-Sağa doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
-Sola doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.

Anahtar Kelimeler:
Yana adım => sağ yana tekrar => sol yana tekrar

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar arasından bir kral ve iki muhafız seçilir. Kral oyun alanında belirlenmiş yerde durur. Muhafızlar ise onu korumaya çalışır. Kral ve muhafızlar halkın arasında yürüyüşe çıkarlar. Halk olan çocuklar krala dokunmaya çalışır. Muhafızlar engellemeye çalışırlar. Krala dokunabilen çocuk kralla yer değiştirir. Oyun bu şekilde devam eder.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar oyun alanında üçerli olarak gruplara ayrılırlar. Aralarından bir ebe seçilir. Bu sincaptır. Üçerli eş olan çocuklar oyun alanında dağınık olarak yerleşirler. Ellerini birbirlerinin omuzlarına koyarak birleşirler ve ağaç olurlar. Ebe yani sincap olan çocuk oyun alanında dolaşır. Öğretmenin düdük işaretini alan çocuklar birbirlerinden ayrılırlar ve alanda kayma hareketini yaparlar. Öğretmenin ikinci düdüğü ile aynı eşlerle olmak koşuluyla tekrar üçerli ağaç olurlar. Ebe bu sırada üçerli gruplara karışarak ağaç olmaya çalışır. Ağaç grubunun içine girebilirse açıkta kalan çocuk ebe olur. Oyuna devam edilir.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık-Uygulama: Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Öğretmenin başla komutu ile çocuklar oyun alanında serbest koşarlar. Ebe bir kişiyi yakalamaya çalışır. Kaçan çocuk bir arkadaşının önüne geçip durduğu anda, arkadaki çocuk hemen kaçmaya başlar. Ebe onu yakalamak zorundadır. Kaçan çocuk da başka bir arkadaşının önünde durmaya çalışır. Ebe tarafından yakalanan çocuk ebe ile yer değiştirir. Oyun böyle devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------


29) BENİMLE GELİR MİSİN?

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: yok
- Temel Hareket Becerisi: denge becerileri  “çizgide adımlama”, yer değiştirme becerileri  “koşma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek/çift ayak sıçrama becerisini kazanır.
Koşma becerisini kazanır.

Kritik Elementler
“Koşma”
-          Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-          Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-          Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.

Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak

“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, sınıfta dağınık şekilde dururlar. Öğretmenin sayışma yoluyla seçtiği bir çocuk, diğer arkadaşlarını sayarak kendine bir eş seçer. Herkes eşini buluncaya kadar sayışmalar sürer.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, oyun alanında büyük bir daire oluştururlar. Yüzleri dairenin içinde dönüktür. Aralarından bir ebe seçilir. Ebe, dairenin dışında dolaşırken bir çocuğun sırtına dokunur ve “benimle gelir misin?” der. Sonra dairenin etrafında koşmaya, sıçramaya veya sekerek gitmeye başlar. Dokunulan çocuk, ebenin yaptığı hareketleri yaparak, ebeyi yakalamaya çalışır. Ebeyi yakalayamazsa ve ebeye dairedeki yerini kaptırırsa, o ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun sonunda çocuklar dairedeki yerlerinde oturur. Bir çocuk önce kendi ismini daha sonra bir arkadaşının ismini “Rukiye yattı kalktı Gülsüm” şeklinde söyler. Kimin ismini söylediyse o çocuk şaşırmadan yine kendi ismini ve bir başka arkadaşının ismini söyleyerek oyun bu şekilde devam eder.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

30) PALYAÇONUN KARNINI DOYUR

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Kalın mukavvaya çizilmiş, ağzı daire şeklinde oyulmuş palyaço resmi ve toplar
- Temel Hareket Becerisi: nesne kontrolü becerisi “topu atma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Topu atma becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-          Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-          Atış koluna ters ayak öndedir.
-          Vücut rotasyon yapar.
-           Atış kolu, topun çıkışıyla topu izler.

Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle

ISINMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama: her çocuğa çeşitli olayların resmedildiği kartlar dağıtılır. Çocuklar, kendi kartlarında gördükleri resmi arkadaşlarına göstermeden anlatmaya ve canlandırmaya başlarlar. İzleyici konumundaki çocuklar ise bu durumda neler hissedildiğiyle ilgili tahminlerde bulunurlar.


ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun alanına palyaço resmi getirilir. Yüksekliği çocukların boyuna göre ayarlanmış bir resmim sehpasının veya bir sandalyenin üzerinde ya da duvara asılır. Çocuklar arka arkaya sıraya geçerler. Hepsi sıra ile ellerindeki topu palyaçocunun ağzına fırlatırlar.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: öğretmen üstünde doğa manzarası olan büyük bir resmi panoya asar. Çocuklara, biraz zaman vererek resmi incelemelerini söyler. Sonra panoyu ters çevirerek, çocuklara resimle ilgili akıllarında kalanların neler olduğuyla ilgili sohbet edilir. Resmin arkasına çocuklar, akıllarında kaldığı kadarıyla resmederler. Daha sonra resmin orjinali gösterilerek karşılaştırma yapılır ve eksik yönleri tamamlanır.


------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------

31)    DENİZDE DALGA VAR

- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: şerit (yere daire şekli oluşturmak için)
- Temel Hareket Becerisi: yer değiştirme becerileri  “koşma”, “yürüme”, “galop”, “tek- çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
koşma becerisini kazanır.
galop becerisini kazanır.

Kritik Elementler:
“Koşma”
-          Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-          Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-          Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.

Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak

“galop”
-          Öne bir adım atılır. Arkadaki ayak öndekinin biraz gerisindedir.
-          Ayakların her ikisi de kısa bir süre yerden kesilir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Öne adım => ayaklar => tekrar

“tek- çift ayak sıçrama”
-          Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-          Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif önündedir.
-          Hareket ritmiktir.

Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam

ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, toplu olarak öğretmenin yanına otururlar. Oyun alanına sınıftaki araç- gereçlerden konulur. Öğretmen bunları çocuklara gösterdikten sonra “ben hangi eşyanın ismini söylersem, koşarak ona dokunup geleceksiniz, burada olmayan bir eşya ismi söylersem olduğunuz yerde kalacaksınız” der. Oyunun denemesi yapılır ve sonra oyuna başlanır.

ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, kendi aralarında her çocuğa bir balık adı verirler. Bir ebe seçilir. Oyun alanında istedikleri yerde bir daire çizerek, kendi yerlerini belli ederler. Ebenin yeri yoktur. Ebe balıkların adını söyledikçe, adı söylenen balık, ebenin arkasına geçer ve onunla beraber koşmaya, sıçramaya ya da galop hareketini yapmaya başlar. Ebe birden denizde dalga var diye bağırmaya başlar. Ebenin arkasında olan balıklar, istedikleri bir daireyi kapmaya çalışırlar. Açıkta kalan balık, ebe olur. Oyun yeniden başlar.

SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: sınıf iki gruba ayrılır. Düğme sayısı aynı olan yelekler, her iki takımın ön sırasında yer alan oyuncusuna verilir. Öğretmenin başla komutuyla her iki takımın ilk oyuncuları, yeleği giyer, düğmeler. Düğmelerini açar, üzerinden çıkartıp arkasındaki oyuncuya verir. Oyun bu şekilde devam eder. İlk bitiren grup, yarışmanın galibi olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder