HAREKET GELİŞİMİ OYUN ÖRNEKLERİ
1)
BELİRLİ BİR
ALANDA TOP SEKTİRME
- Çocuk Sayısı:
sınıf mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Çocuk
sayısınca top, ip ya da şerit
- Temel Hareket
Becerisi: Nesne Kontrolü “top
sektirme”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: top
sektirme becerisini belirli bir alanda doğru şekilde yapar.
Kritik Elementler:
“Top Sektirme”
-
Elle topa temas, bel hizasındadır.
-
Topu parmak uçlarıyla iter.
-
Top, vücudun önünde veya yanında sektirilir.
-
Ritmik olarak hareket tekrarlanır.
Anahtar Kelimeler:
temas => it => sektir => tekrar
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- uygulama:
çocuklar sınıfta dağınık bir şekilde önce küçük adımlarla koşarlar. Tempo
gittikçe arttırılır. Ardından kollarını önden arkaya, arkadan öne doğru
çevirerek sınıfın her tarafında yürürler.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
başlangıçta her çocuk elindeki topla olduğu yerde topu, vücudunun önünde ya da
yanında sektirmesi istenir. Bu sırada öğretmen gözlem yaparak, çocuklara geri
dönütler verir. Hareketi doğru yapan çocuk; ip ya da şeritle önceden belirlenmiş
bir alan içinde sıra ile elindeki topla, top sektirme hareketi yaparak
belirlenen alanda ilerler. Bitiş çizgisine geldiğinde sıra diğer çocuğa geçer.
Bu şekilde oyun doğru hareket becerisini kazanana kadar devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
oyun sonrasında çocuklar masaya oturur. Her çocuk kendi isminin hecesi kadar,
elini masaya vurarak ritim tutar. Bu işlemi sıra ile yaparlar.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
2)
ELLİ TOP
- Çocuk Sayısı: 10
çocuk
- Süre: 35 dk
- Malzeme: 50 tane
top, şerit (iki grubun çemberini oluşturmak için)
- Temel Hareket
Becerisi: Nesne Kontrolü “top atma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu
belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-
Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-
Atış koluna ters ayak öndedir.
-
Vücut rotasyon yapar.
-
Atış kolu, topun
çıkışıyla topu izler.
Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
Çocuklar müzik eşliğinde, çemberin etrafında yaratıcı dans yaparlar.
ESAS EVRE
Süre: 25 dk
Hazırlık- Uygulama:
önceden şeritlerle belirlenmiş iki çember vardır. Çocuklar sayışma yolluyla iki
gruba ayrılır (çıt pıt ordan çıkma buradan çık). Çemberlerin dışında 50 top
karışık şekilde yere konulur. Çocuklar müzik eşliğinde dans ederler, alanın ve
topların yerinin farkındalığı sağlanmış olur. Müzik durduğunda her grup, kendi
çemberine topları atmaya başlar. Toplar bittiğinde, oyun da biter. atılan
toplar, çocuklarla birlikte sayılır. Çemberde en çok topu olan grup kazanır.
İkinci etkinlik olarak; müzik eşliğinde yapılan danstan sonra, çemberdeki
toplar dışarı atılabilir. Önemli olan hareketin doğru yapılması ve her çocuğun
bir seferde yalnız bir topu atması, aynı anda iki ya da daha fazla top atan
çocukların attığı toplar sayılmaz.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
açılan fon müziği eşliğinde, çocuklar yere sırt üstü yatarlar. Gözlerini kapatıp,
hayal kurmaları istenir. Daha sonra bunlar konuşulabilir.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
3)
RESİM ÇİZME
OYUNU
- Çocuk Sayısı:
10 çocuk
- Süre: 30 dk
- Malzeme: iki
tane beyaz tahta, resim (hedef olarak kullanmak için)
- Temel Hareket
Becerisi: Nesne Kontrolü “top atma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu
belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-
Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-
Atış koluna ters ayak öndedir.
-
Vücut rotasyon yapar.
-
Atış kolu, topun
çıkışıyla topu izler.
Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklara “şimdi gökyüzündeyiz ve hepimiz bir uçağız” denir. Sonra çocuklar
kollarını iki yana açarak serbestçe koşarlar. Sağa dönerken beden ve kolları
ile sağa, sola dönerken ise hafifçe sola eğilirler. Bu sırada uçak sesi
çıkartırlar.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
Sayışma yoluyla beşerli iki grup oluşturulur. Bu iki grup yan yana ve aynı
hizada sıraya girerler. Gruplara belirli mesafe uzaklıkta enine çizgi çizilir.
Her grubun karşısında hedef resim vardır (bir hayvan resmi olabilir).
Yanlarında ise kendilerine ait, beyaz tahtaları vardır. Beyaz tahtaların
üzerinde sadece noktalarla belirlenmiş bir resim vardır. Grup başlarındaki
oyuncular, birer top alır ve sırayla çizilen çizgiden topu hedefe doğru
atarlar. Hedefi vuran çocuk, kendi grubunun beyaz tahtasındaki resmin iki
noktası arasına bir çizgi çizmeye hak kazanır (tahta kalemiyle). Oyun bu
şekilde devam eder. Beyaz tahtadaki resmini ilk bitiren grup oyunu kazanır.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklara
“çocuklar, şimdi gözlerimizi kapatıyoruz ve çamurlu bir yolda yürüdüğümüzü
hayal ediyoruz” denir. Ardından çocuklar gözleri kapalı çamurda yürüyormuş gibi
bata çıka sınıf içinde dolaşır.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
4)
VOLKAN OYUNU
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 35 dk
- Malzeme: denge
tahtası, bloklar (engel üzerinden atlamada kullanmak için), daireler (taş
olarak kullanılıp, tek ayak sıçrama için kullanılır).
- Temel Hareket
Becerisi: Denge Becerisi “denge aletinde öne yürüme”, yer değiştirme becerisi “
tek ayak sıçrama”, “engel üzerinden atlama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: denge
aletinde yürüme becerisini kazanabilme.
Tek ayak sıçrama becerisini kazanır.
Engel üzerinden atlama becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“Denge Aletinde Öne Yürüme”
-
Eller belde yürünür.
-
Yürürken, beden kontrollüdür.
-
Denge aletinde en az altı adım yürünür.
Anahtar Kelimeler:
Eller belde => kontrol => yürü
“Tek Ayak Sıçrama”
-
Tek ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak, dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareketler ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
“Engel Üzerinden Koşarak Atlama”
-
Koşarak engelden atlanıp, koşmaya devam edilir.
-
Atlama sırasında bir ayak öne doğru uzanır.
-
Her iki ayak da koşma da olduğundan daha uzun süre
havada kalır.
Anahtar Kelimeler:
Koş=> atla=> ayak önde
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklara bir sirkte çalıştığımız ve hepimizin birer cambaz olduğu söylenir.
Yere bir halat serilir. Çocuklar cambaz olup, sıra ile halatın üzerinde
yürürler.
ESAS EVRE
Süre: 25 dk
Hazırlık- Uygulama: önceden
bir istasyon hazırlanır ( bloklardan engeller konulur, daireler taş olarak
kullanılır, denge tahtası da istasyonun sonuna konulur). Çocuklara, belirlenen
alanda dev bir yanar dağ patlaması olduğu ve lavların onlara yaklaştığı
söylenir. Lavlardan kaçmaları için, önündeki engelleri birer birer aşması
gerektiği belirtilir. Lavlardan kurtulmak ve güvenli adaya ulaşmak için çeşitli
yollardan ve engellerden geçmek gerekir. Oyun fon müziği ile birlikte çocuklar
için daha heyecan verici bir hale getirilebilir.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun
sonunda ulaştıkları güvenli adada her birinin bir hayvan olup, onun taklidini
yapması istenir.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
5)
DENİZCİLER
VE KURTARICILAR
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: bir
adet top, kurtarıcı için bir şapka, mavi şerit (denizle geminin ayırt edilmesi
için kullanılır)
- Temel Hareket
Becerisi: nesne kontrolü “topu atma”
, “topu tutma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu
belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.
topu tutma becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-
Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-
Atış koluna ters ayak öndedir.
-
Vücut rotasyon yapar.
-
Atış kolu, topun
çıkışıyla topu izler.
Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle
“Topu Tutma”
-
Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-
Top, parmaklarla tutulur.
Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar yere otururlar. Denizde olduğumuz ve birer kayıkçı oldığumuz söylenir.
Her çocuk, kürek çeker gibi hareketler yaparlar. Bu sırada kayıkçı tekerlemesi
söylenir.
“Kayıkçı Tekerlemesi”
Fış fış kayıkçı
Kayıkçının küreği
Hop hop eder yüreği
Akşama tepsi böreği
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
deniz olan bölge mavi şeritle belirlenir. Sayışma yoluyla çocuklardan biri
kurtarıcı olarak seçilir. Kurtarıcı olan çocuğa şapka takılır ve top onun eline
verilir. Diğer çocuklar deniz olan bölgeye geçerler. Kurtarıcı, kurtarmak
istediği denizci çocuğa topu atar, topu tutan çocuk kurtarılmış olur ve
kurtarıcının yanına geçer. Oyun bu şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
kurtarılan tüm çocuklar gemiyle sahile gider. Önce kızgın kumlardan parmak
uçlarıyla yürüyüp ilerlerler. Daha sonra yatıp güneşlenirler.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
6)
SANDALYELERDE
HENTBOL
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: bir
adet top, sandalyeler
- Temel Hareket
Becerisi: nesne kontrolü “topu atma”
, “topu tutma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topu
belirlenen hedefe atabilme becerisini kazanır.
topu tutma becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-
Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-
Atış koluna ters ayak öndedir.
-
Vücut rotasyon yapar.
-
Atış kolu, topun
çıkışıyla topu izler.
Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle
“Topu Tutma”
-
Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-
Top, parmaklarla tutulur.
Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar, sırt üstü yere yatarlar. Gözleri kapalıdır. Ayaklarını kaldırıp,
bisiklet pedalı çevirir gibi hareketler yaparlar.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
sınıfta oyun için bir alan belirlenir. Alana çocuk sayısı kadar sandalye
yerleştirilir. Bir kale kurulur. Kaleye de bir sandalye konulur. Bir çocuk
sayışma yoluyla kaleci olarak seçilir. Diğerleri kalan sandalyelere otururlar.
Oyun, kaleye en uzak olan çocuk tarafından başlatılır. Çocuklar, topu
birbirlerine atarak paslaşırlar. Topun kaleye atılması için, her çocuk mutlaka
bir kez paslaşma yapmış olmalıdır. En son topu alan çocuk (kaleye en yakın olan
çocuk) topu, kaleye atar ve sayı yapmaya çalışır. Sayı yaparsa kaleye geçer,
yapamazsa yerinde kalır. Oyun bu şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar oyun alanı içinde kelebek,
arı ya da kuştan herhangi birisini seçip, onun taklidini yaparak uçması
istenir. çocuklar kollarını yana açarak sandalyeler arasında uçma taklidi
yaparlar.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
7)
AYAKLA
BOWLİNG
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: bir
adet top, huniler (hedef olarak kullanmak için)
- Temel Hareket
Becerisi: nesne kontrolü “topa
ayakla vurma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topa
ayakla vurma becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Topa Ayakla Vurma”
-
Topa koşarak kesintisiz yaklaşılır.
-
Vuruş yapmayacak ayak, topla aynı hizaya ya da gerisine
yerleştirilir.
-
Topa ayağının içi ya da ayak parmak ucuyla vurulur.
Anahtar Kelimeler:
Koş => ayağını yerleştir => vur
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
Çocuklar daire şeklinde dizilirler. Bir çocuk ayağıyla bir arkadaşına pas
atarak başlatır. Bu şekilde tüm çocuklar topu yerden yuvarlayarak paslaşırlar.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: Öncesinde
huniler hedef olarak yerleştirilir. Çocukların sıra olduğu yerden belirli bir
uzaklıkta çizgi çizilir. Top, çizginin olduğu yere konur. Sıra ile her çocuk
koşarak topa ayağıyla vurur ve hunileri devirmeye çalışır. Oyun bu şekilde
devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun
sonunda sınıfa bir çok top getirilir. Tüm çocuklar, istedikleri şekilde toplara
vurarak hunileri hep beraber devirirler.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
8)
FIRLATMA
TAHTASI İLE TOPU YAKALAMA
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: fırlatma
tahtası, top
- Temel Hareket
Becerisi: nesne kontrolü “topu tutma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Topu
tutma becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Topu Tutma”
-
Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-
Top, parmaklarla tutulur.
Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar yarım ay şeklinde oturur. “aşure oyunu” oynanır. Her çocuğa aşure
içinde olabilecek yiyeceklerin adı verilir (şeker, su, buğday, fındık, fıstık,
vb. ) daha sonra oyunu öğretmen başlatır. “Aşure yapacağım su var ama şekerim
yok” der. Şeker olan çocuk da “şeker var ama fındığım yok” der. Oyun bu şekilde
tüm çocuklarla birlikte devam ettirilir.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
fırlatma tahtası sınıfa getirilir. Çocuklara tahtayı incelemeleri için fırsat
verilir. Çocuklar başta ayaklarını tahtanın doğru yerine basmayı, koordine
etmeyle ilgili sorun yaşayabilirler. Bunun için önce topu kullanmadan sadece
ayaklarını basmakla ilgili çocuklarla pratik yapılır. Ardından top tahtaya
konur ve sıra ile her çocuk tahtaya basarak topu fırlatır. Fırlayan top çocuğun
önüne doğru gelir ve çocuktan topu yakalaması beklenir. Oyun bu şekilde diğer
çocuklarla devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklardan yere oturmaları istenir ve her çocuk sınıf içinde serbest olarak
poposunun üzerinde yürüme hareketi yapar.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
9)
UZAĞA AT
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: şerit,
top
- Temel Hareket
Becerisi: nesne kontrolü “topa
ayakla vurma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: topa
ayakla vurma becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Topa Ayakla Vurma”
-
Topa koşarak kesintisiz yaklaşılır.
-
Vuruş yapmayacak ayak, topla aynı hizaya ya da gerisine
yerleştirilir.
-
Topa ayağının içi ya da ayak parmak ucuyla vurulur.
Anahtar Kelimeler:
Koş => ayağını yerleştir => vur
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
bir çocuk ayna olur. Diğer bir çocuk da onun karşısına geçer. Çeşitli taklitler
yapar. Ayna olan çocuk, arkadaşının yaptıklarını taklit eder. Doğru taklit eden
çocuklar alkışlanır. Başka çocuklara rol vererek oyun sürdürülür.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
şeritle bir sınır belirlenir. Top sınıra konur. Her çocuk sırayla koşarak topa
ayağıyla vurur ve en uzağa atmaya çalışır. En uzağa atan çocuk alkışlanır. Bu
sırada öğretmen çocukları gözlemleyerek, hareketi doğru yapmaları için geri
dönütler verir. Temel hareket becerisi doğru olarak öğrendikten sonra ikinci
bir sınır belirleyip çocuktan topu atmadaki hızını ayarlaması istenir. topu
belirlenen sınıra en yakın atan çocuk alkışlanır.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
daha önce öğrenilen her hangi bir şarkı alkışla ritim tutularak tekrar edilir.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
10)
KÖPRÜDEN
EŞYA TAŞI
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: denge
tahtası, küçük nesneler
- Temel Hareket
Becerisi: denge becerisi “denge
aletinde öne yürüme”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: denge
aletinde yürüme becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“Denge Aletinde Öne Yürüme”
-
Eller belde yürünür.
-
Yürürken, beden kontrollüdür.
-
Denge aletinde en az altı adım yürünür.
Anahtar Kelimeler:
Eller belde => kontrol => yürü
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklardan gözlerini kapatmaları ve buz üzerinde yürüyormuş gibi hayal
etmeleri istenir. çocuklar sınıf içinde serbest bir şekilde buzda yürüme
taklidi yaparlar.
ESAS EVRE
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: sınıfa
bir denge tahtası konur. Çocukların incelemeleri için fırsat verilir. Ardından
her çocuk, denge tahtasına çıkarak denge kurmaya çalışır. Sonra çocukların
ellerine küçük nesneler verilerek sırayla denge tahtasında yürümeleri istenir.
öğretmen yürüyüş sırasında hareketin doğru yapılması için geri dönütler verir.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun
sırasında ellerine verilen küçük nesneleri renk, büyüklük, şekil vb özellikleri
bakımından gruplamaları ve karşılaştırmaları istenir.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
11)ÇİZGİYİ TAKİP ET
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme:
çizgiyi çizmek için tebeşir yada çizgiyi oluşturmak için şerit
- Temel Hareket
Becerisi: denge becerisi “ çizgide
öne yürüme, çizgide adımlama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Çizgide
öne yürüme becerisini kazanır.
Çizgide adımlama becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Çizgide öne yürüme”
-Eller belde yürünür.
-Düz çizgide en az ardı ardına 6 adım yürünür.
Anahtar Kelimeler
Eller belde => yürü => devam
Kritik Elementler
“Çizgide adımlama”
-Eller belde adımlanır.
-Adımlama sırasında beden kontrollüdür.
-Çizgide en az ardı ardına 6 adım atılır.
Anahtar Kelimeler
Eller belde => adım => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık-Uygulama: Çocuklar
yarım ay şeklinde oturur. Seçilen üç nesne öğretmenin önünde durur. Çocuklardan
gözlerini kapatması istenir. Bu sırada bir nesne çıkartılır ya da eklenir.
Çocuklardan gözlerini açması istenir. Eklenen ya da çıkartılan nesnenin ne
olduğu sorulur. Oyun bu şekilde devam eder. Gittikçe karmaşıklaşır.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık-Uygulama: Bahçe
ya da sınıfta yere düz, zikzak ve geometrik şekillerde çizgiler çizilir.
Çocuklar sıraya girerek çizgiler üzerinde yürürler. Ardından öğretmen çizgiler
üzerinde adımlama yapmalarını ister. Çocuklar bu işlemleri yaparken öğretmen
gözlem yapar ve hareketi doğru yapmaları için geri dönütler verir.
SOĞUMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık-Uygulama:
Oyunun ardından çocuklar sandalyelerini otururlar. Öğretmen “deve-cüce” diyerek
komutla verir. Öğretmen deve dediğinde çocuklar ayağa kalkar, cüce dediğinde
sandalyelerine otururlar. Oyun bu şekilde devam eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
12)TOPU KUTUYA YUVARLA
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Çocuk
sayısı kadar top ve kutu
- Temel Hareket
Becerisi: nesne kontrolü becerisi
“topu yuvarlama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Topu
yuvarlama becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Topu Yuvarlama”
-Tercih edilen el arkaya doğru salım yapar.
-Dizler bükülür.
-Topu tutan elin çaprazındaki ayak hedefe doğru adım atar.
-Top sıçramayacağı kadar yerden yuvarlanır.
Anahtar Kelimeler
El arkaya => dizi bük => adım at => yuvarla
ISINMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama:
Çocuklar daire şeklinde otururlar. Bir çocuk sayışma yoluyla ebe olarak seçilir
ve ortaya oturur. Ebenin gözleri kapatılır. Ebe bir köpektir ve oturduğu
sandalyenin altına bir oyuncak konur. Oyuncak köpeğin yani çocuğun kemiğidir.
Ebe gözlerini kapattığında altındaki oyuncağı bir çocuk alır ve iki kere
havlar. Ebe gözünü açar ve sesini duyduğu çocuğun kim olduğunu tahmin etmeye
çalışır. Oyun böyle devam eder.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık-Uygulama:
Çocuklar yan yana gelecek şekilde sıra olurlar. Her çocuğun bir topu ve önünde
bir kutusu vardır. Kutular yere paralel olacak şekilde ağızları açık
durmaktadır. Her çocuk sırayla topu kutusuna yuvarlar ve kutunun içine sokmaya
çalışır. Öğretmen çocukları gözlemler ve hareketi doğru yapmaları için geri
dönütler verir. Oyun böyle devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama:
Çocuklar yere yatarlar ve gözlerini kaparlar. Öğretmen bir kırda olduklarını
hayal etmelerini ister ve sonra kırda hep beraber yuvarlandıklarını söyler.
Çocuklar sınıfta gözleri kapalı şekilde kırda yuvarlandıklarını hayal eder gibi
yuvarlanırlar.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
13)ÇEVİKLİK BECERİ YILDIZLARI
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Zemine
yıldızları çizmek için tebeşir
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri,
nesne kontrolü becerileri “kayma, sekme, galop, tek-çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
Kayma, sekme, galop, tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler
“Kayma”
-Vücut zemindeki çizgiye paraleldir.
-Yana doğru adım atılırken diğer ayak hemen yanına kayar.
-Sağa doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
-Sola doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
Anahtar Kelimeler:
Yana adım => sağ yana tekrar => sol yana tekrar
“galop”
-
Öne bir adım atılır. Arkadaki ayak öndekinin biraz
gerisindedir.
-
Ayakların her ikisi de kısa bir süre yerden kesilir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Öne adım => ayaklar => tekrar
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar iki eşit gruba ayrılır. Oyun alanının ortasına düz bir çizgi çizilir.
Gruplar, çizgi ortada kalmak şartıyla karşılıklı arka arkaya dururlar ve
birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar. Önde olan ve diğerlerinden daha
güçlü olan oyuncular sıkıca el ele tutarlar. Öğretmenin başla komutu ile
gruplar birbirlerini kendi alanlarına çekmeye çalışırlar. Bunu başaran grup
kazanır. Diğer grup “çürük elma” olur.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar ikişerli gruplara ayrılır. Grup sayısı kadar bahçeye büyük yıldızlar
çizilir. Her grup kendi yıldızında galop, tek/çift ayak sıçrama ve kayma temel
hareket becerilerini yaparlar. İki kişiden biri lider olur ve hangi hareketin
yapılacağını o belirler. Yıldızın her köşesinde hareket ve lider değişmek
zorundadır. Oyun bu şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
oyundan sonra çocuklar yarım ay şeklinde oturur. İçlerinden biri öğretmenin
yanına gelir ve gözleri kapatılır. Öğretmenin gözleriyle işaret ettiği çocuk
dışarı çıkar. Daha sonra gözleri açılan çocuktan, kimin olmadığını bulması
istenir. Bulursa dışarı çıkan çocuk ebe olur ve onun gözleri bağlanır. Oyun bu
şekilde beş dakika kadar oynanır.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
14) TOPU TUT, ARKADAŞINI YAKALA
- Çocuk Sayısı: Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: grup
sayısı kadar top
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“koşma”, nesne kontrolü becerileri “topu tutma”, “topu atma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: koşma
becerisini kazanır.
Topu tutma ve atma becerilerini kazanır.
Kritik Elementler:
“Koşma”
-
Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-
Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-
Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.
Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak
“ Topu Atma”
-
Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-
Atış koluna ters ayak öndedir.
-
Vücut rotasyon yapar.
-
Atış kolu, topun
çıkışıyla topu izler.
Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle
“Topu Tutma”
-
Hazırlık aşamasında, eller bedenin önündedir.
-
Top, parmaklarla tutulur.
Anahtar Kelimeler:
Eller önde => tut
ISINMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar oyun alanında ikişerli eş olurlar. Sonra açılan müzik eşliğinde
eşlerinden ayrılıp serbest bir şekilde dans ederler. Müzik bittiğinde her çocuk
kendi eşini bulup oturur. Oyun böyle devam eder.
ESAS EVRE
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar ikişerli eş olur. Her iki çocuğun bir topu vardır. Müzik eşliğinde
çocuklar eşlerine topu atıp tutarlar. Müzik bittiğinde top hangi çocuğun elinde
kaldıysa o çocuk eşini koşarak kovalamaya başlar. Müzik tekrar başladığında
yine aynı çocuklar birbirlerine topu atıp tutarlar. Oyun böyle devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar arasından biri sayışma yoluyla ebe seçilir. Diğer çocuklar serbest
hareket eder. Ebe tıp dediği zaman, herkes kımıldamadan durur. Ebe, tek tek
çocukları komik hareketlerle güldürmeye çalışır. Gülen çocuk ebe olur.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
15) AÇ YILAN OYUNU
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme:
toplar, çocukların kolayca alabilecekleri çeşitli nesneler, her takıma bir
çanta
- Temel Hareket
Becerisi:denge becerileri “çizgide
adımlama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
Çizgide adımlama becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Çizgide adımlama”
-Eller belde adımlanır.
-Adımlama sırasında beden kontrollüdür.
-Çizgide en az ardı ardına 6 adım atılır.
Anahtar Kelimeler
Eller belde => adım => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar
halka oluştururlar. Halkanın ortasında balon yönetici tarafından yukarı doğru
fırlatılır. Balon yere düşünceye kadar çocuklar dans ederler. Balon yere
düştüğünde donarlar. Yönetici içinden otuza kadar sayar. Bu süre içinde
kıpırdan, gülen olursa oyundan çıkar. Yönetici balonu tekrar havaya atar ve
oyun yeniden başlar. Bir önceki oyunda yanan oyuncular, balon yere düştüğünde
arkadaşlarını güldürmeye çalışırlar. Sona kalan çocuklar alkışlanır.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: toplar
ve diğer nesneler alana belirli aralıklarla dağıtılır. Çocuklar iki gruba
(yılan olarak) ayrılır. Liderin arkasında tek sıra olurlar. Lider yani öndeki
çocuk, yılanın başı; sondaki çocuk da yılanın kuyruğu olur. Grubun diğer
üyeleri de yılanın gövdesini oluştururlar. Sondaki çocukta bir adet çanta
bulunur. Herkes önündeki kişinin omzundan veya belinden tutar ve gruplar tek
sıra halinde alanda çizgide adımlama yaparlar. Sadece yılanın başı gruba
liderlik edebilir ve nesneleri alabilir. En baştaki çocuk nesneleri teker teker
alıp bir arkadaki çocuğa verir. Bu çocuk da bir sonraki çocuğa verir. Bu
şekilde yılanın sonundaki çocuğa kadar gider. En sondaki çocuk, aldığı
nesneleri çantanın içine (yılanın midesi) koyar. En fazla nesneyi toplayan grup
birinci olur.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar
halka şeklinde oturur. Seçilen bir oyuncak gruptan birine verilir. Müzik
eşliğinde çocuklar oyuncağı yanındakilere iletirler. Müzik durduğunda oyuncak
kimin elinde kalırsa yanar ve oyundan çıkar. Oyun bu şekilde devam eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
16) RESİMLERLE HAREKET
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: daire
üzerine tek ve çift ayak resmi yapıştırılmış mukavvalar
- Temel Hareket
Becerisi:yer değiştirme becerileri “tek-
çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler:
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar
arasında bir ebe seçilir. Gözleri mendille kapanır. Diğer arkadaşlarından
birisi ebenin yanına gönderilir. Gözleri kapalı olan çocuk, yanına gelen
arkadaşını elleriyle yoklar. Kız mı erkek mi olduğunu anlamaya çalışır.
Sesinden tanımak için ona sorular sorar. Eğer arkadaşını tanırsa yeni ebeyi seçme
hakkını kazanır.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
daire mukavvalar sınıfın belirli yerlerine konularak bir istasyon oluşturulur.
Çocuklar tek sıra halinde dizilirler. Sırayla istasyondaki resimlere göre (tek
ve çift ayak resmi) tek ya da çift ayak sıçrarlar. Öğretmen onları
gözlemleyerek, hareketi doğru yapmaları için geri dönüt verir.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar bir halka biçiminde yere otururlar. Öğretmen halkadaki bir çocuğa top
verir ve topu müzikle birlikte yandaki arkadaşına vermesini söyler. Müzik
durduğunda top hangi çocukta kalırsa o çocuk hayvan taklidi yapar. Oyun bu
şekilde devam eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
17) RESİMLERLE YARIŞ
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: daire
üzerine tek ayağı üzerinde duran çocuk resminin yapıştırıldığı mukavvalar
- Temel Hareket
Becerisi: denge becerileri “tek ayak
durma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek
ayak durma becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“tek ayak durma”
-
Destek olmayan bacak bükülü ve yere paraleldir.
-
Destek ayağı hareketsidir.
-
Eller belde belli bir süre aynı pozisyonda kalır.
-
Diğer ayakla hareket tekrar edilir.
Anahtar Kelimeler:
bacak bük => el belde => tekrar
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazrlık- Uygulama:
çocuklar iki gruba ayrılırlar. Her gruba bir sepet verilir. Başlama düdüğü ile
birlikte grup üyeleri, sınıftaki küçük eşyaları toplamaya başlarlar. Düdük
tekrar çalınca her grubun sepetindeki eşyalar sayılır. En fazla eşya toplayan
grup birinci olur.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
mukavvalardan sınıfın belirli alanlarına konularak iki tane istasyon
oluşturulur. Çocuklar iki gruba ayrılır. Her gruptan sıra ile bir çocuk, kendi
istasyonunda ilerler. İstasyonda ilerlerken; her resimde yazan süre kadar tek
ayağı üzerinde bekleyip diğer resme geçer. Tüm grup üyeleri istasyonu
tamamladığında oyun biter.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
oyun başında öğretmen çocukların iyice dokunup elleyerek tanıyabilecekleri
nesneleri yanında bulundurur. Çocuklar, masanın çevresinde halka biçiminde
otururlar. Öğretmen, torbanın içindeki nesneyi dikkatle dokunup incelemesi,
düşündükten sonra ne olduğunu söylemesini ister. Çocuk bu işlemden sonra
torbanın içindeki nesnenin ne olduğunu bilirse, torbanın içine başka bir nesne
koyarak bir arkadaşına götürür. Oyun bu şekilde devam eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
18) HAREKETLİ YILAN
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: müzik
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“koşma”, “yürüme”, “galop”, “kayma adımı”, “tek- çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
koşma becerisini kazanır.
Kayma adımı ve galop becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“Koşma”
-
Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-
Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-
Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.
Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak
“Kayma”
-Vücut zemindeki çizgiye paraleldir.
-Yana doğru adım atılırken diğer ayak hemen yanına kayar.
-Sağa doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
-Sola doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
Anahtar Kelimeler:
Yana adım => sağ yana tekrar => sol yana tekrar
“galop”
-
Öne bir adım atılır. Arkadaki ayak öndekinin biraz
gerisindedir.
-
Ayakların her ikisi de kısa bir süre yerden kesilir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Öne adım => ayaklar => tekrar
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
öğretmen bir ebe seçer. Ebenin gözleri bağlanır. Öğretmen küçük bir eşyayı,
çocukların da fikrini alarak sınıfta bir yere saklar. Ebenin gözleri açılır. Bu
eşyayı bulması istenir. ebe eşyanın saklandığı yere yaklaştıkça, çocuklar ebeye
sıcak sıcak diyerek; uzaklaştıkça da “soğuk soğuk” diyerek ipucu verir. Oyun bu
şekilde devam eder.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
öğretmen lider olur. Çocuklar arkasında tek sıra olurlar. Öğretmen bir yılan
olduk der ve yılanın spor yapacağını söyler. Sırasıyla koşma, galop, kayma
adımı, tek-çift ayak sıçrama gibi hareketleri yapar. Öğretmen ne yaparsa,
çocuklar da aynı hareketi yapar. Oyun bu şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar
daire şeklinde oturur. Dairenin ortasına konan şişe, kendi etrafında oturur.
Şişe durduğunda ucu kimi gösteriyorsa o çocuk bir bilmece sorar ya da bir
taklit yapar. Diğerleri bulmaya çalışır. Doğru cevabı veren alkışlanır. Bu
şekilde şişe çevrilerek oyun devam ettirilir.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
19) ELMA SEPETİ
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: kare
ve daireler, elmalar (ucuna ip bağlanmış şekilde), şerit, grup sayısınca sepet
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: çift
ayak sıçrama becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: oyuna
başlamadan önce öğretmen, hangi canlıların uçabildiğini çocuklardan
hatırlamalarını ister. Sonra oyuna başlanır. Öğretmen “uçtu uçtu kuş uçtu” der.
Yarım halka biçiminde yere çömelmiş çocuklar ayağı sıçrar. Kollarını yana açıp,
kanat gibi çırparlar. Öğretmen şaşırtmak için uçmayan bir canlının da adını
söyleyebilir. Oyun bu şekilde devam eder.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar sayışma yoluyla iki gruba ayrılır (kare ve
daire grubu). Çocukların önlerine iki parkur hazırlanır. İki grup arasında
öğretmen durur. Kollarını iki yana doğru yukarı uzatır (ağaç gibi). Kollarında
ipin acuna ataçla asılı elmalar vardır. Grubun önündeki çocuklar, elmaları
zıplayarak alır ve kurbağa gibi parkura dizili daire ya da karelere sıçrar. En
son parkurda gerdirilmiş bir ipin altından çömelerek geçer. Böylelikle parkuru
tamamlar ve grubun elma sepetine atar. Daha sonra sıra gruptaki diğer çocuğa
geçer. Bu oyun müzik eşliğinde oynanır. Müzik durduğunda elmalar sayılır. En
fazla elması olan grup kazanır.
SOĞUMA
EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık-
Uygulama: bütün çocuklar birer top olur ve uyurlar. Hiç kimse
gözünü açmaz. Öğretmen tek tek çocukların başına dokunur. Başına dokunulan
çocuk kalkar ve öğretmenin peşinden yürür. Bir çocuk kalana kadar öğretmen
çocukların başına dokunup kaldırır. Son kalan çocuğun etrafında sessizce halka
olunur ve uykucu horoz diye bağırılır. Uykucu horoz uyanır ve onları kovalamaya
başlar.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
20) ZARLARLA HAREKET
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: zar
(üzerine tek/çift ayak sıçrayan çocuk resmi)
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift
ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
öğretmen her çocuğun kulağına farklı bir şehir ismi söyler. Öğretmen mesela
“Ankara’dan Konya ‘ya mektubum var” der o şehirleri söylediği çocuklar yer değiştirir.
Oyun bu şekilde farklı şehirlerle devam eder.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
hazırlanan zar her çocuk için sırayla atılır. Zarda çıkan resme göre çocuk ya
tek ayağı üzerinde ya da çift ayağı üzerinde sıçrar. Zarda ileri geri komutlarıyla
bu hareketi kaç kez yapacağına dair sayılar vardır. Çocuk zardaki yönergeye
uyarak, belirlenen istasyonda ilerleyip hedefe ulaşır. (hedefte şeker torbası
vardır. Parkuru bitiren oradan bir şeker alır)
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar halka şeklinde otururlar. Öğretmen, sıranın başındaki öğrencinin
kulağına bir kelime ya da cümle fısıldar. Öğrenci, öğretmenin söylediğini aynı
şekilde yanındaki arkadaşının kulağına fısıldar. En sondaki çocuk yüksek sesle
kendisine söylenen cümleyi aktarır. Doğruysa en başa geçer, yanlışsa yanlış
anlayan çocuğun kim olduğu bulunur ve sıranın en sonuna geçer.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
21) AĞAÇTA RESİMLER EŞLEŞİYOR
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: ağaç
gövdesi (duvara sabitlenmiş), eşleştirme kartları
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: tek-çift
ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
uzunca bir çamaşır ipinin iki ucu düğümlenir, halka yapılır. Çocuklar bu ipi
tek elleriyle tutarlar. Halka bozulmadan düzgün tempolu adımlarla yürürler. İp
bırakılmadan koşmaya geçilir. “El değiştir” denilince, bu kez çocuklar ters
yöne yürür. “Atlı karınca yavaşla, dur” denilince çocuklar durur. Halkada ipi
en güzel tutan el değiştirirken şaşırmayan çocuklar alkışlanır.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
sınıf duvarına çocuklarının boyunun yetişebileceği şekilde bir ağaç gövdesi
hazırlanır. Her çocuğa bir kart verilir (kartların arkası yapışkanlıdır).
Sırasıyla tüm çocukların ağaç gövdesine çift ayak sıçrayarak gelmesi ve
elindeki kartı, ağaçta bulunan eşinin yanına yapıştırması istenir.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
oyun sonunda tüm kartlar yere kapalı olarak konulur. Çocuklardan iki tane aynı
olan resmi bulmaları istenir. bulamadıkları takdirde açtıkları resimleri tekrar
kapalı olarak yere koyarlar. Oyun bu şekilde tüm kartların eşleri bulunana
kadar devam ettirilir.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
22) KURBAĞALAR DEREDEN GEÇİYOR
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: dere
maketi (fon kartonundan yapılıp, halıya sabitlenmiş)
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
Oyun alanına büyük bir daire çizilir. Buna balık ağı denir. Çocuklar arasından
bir ebe seçilir ve balık ağının bir köşesinde elinde düdükle bekler. Çocuklar
balık ağının içinde ve dışında serbestçe koşar ya da yürürler. Ebe düdüğünü
çaldığında herkes olduğu yerde kalır. Balık ağı içinde bulunan çocuklar
yakalanmış olur. Balıkçı balıkları sayar, sayısını söyler ve bir başka ebe
seçilir.
ESAS EVRE
Süre : 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
fon kartonundan bir dere maketi hazırlanır. Üzerinde yine kartondan yapılmış
taşlar vardır. Çocuklar tek sıra halinde dizilir. Çocuklar ayakkabılarının
tekini çıkartıp bırakırlar ve derenin karşısına sıra olurlar. Her biri tek ayak
sıçrayarak derenin karşısına geçer, ayakkabısının diğer tekini alır, giyer.
Çift ayak sıçrayarak tekrar geri döner. Sıra diğer çocuğa geçer. Oyun bu
şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar arasından bir top seçilir. Top seçilen çocuk, çömelir, ellerini
dizleri üzerine koyar. Diğer bir arkadaşı onun yanına gelir. Bir elini başının
üzerine koyar, “topum sıçra” dediği zaman çocuk ayak uçlarından hız alarak ufak
sıçramalar yapar. Belli bir süre sonra yer değiştirilir. Oyun bu şekilde devam
eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
23) SIÇRAYARAK DİKDÖRTGEN KAPMACA
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: çocuk
sayısından bir eksik olarak hazırlanmış dikdörtgenler
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklarla
birlikte esas evre için dikdörtgenlerden oluşturulan alan incelenir. Buranın
bir göl ve her çocuğun bir kurbağa olduğu, dikdörtgenlerinde bizim taşlarımız
olduğu söylenir. Çocuklara gölün etrafında bir parti veriyoruz denir. Müzik
eşliğinde göl etrafında serbest dans edilir.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: Dikdörtgenler
büyük bir dikdörtgen oluşturulacak şekilde yan yana yere sabitlenir. Müzik
açılır ve çocuklar büyük dikdörtgen etrafında dans ederler. Müzik durduğunda
her çocuk kurbağa gibi sıçrayarak bir dikdörtgen kapmaya çalışır. Oyun bu
şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Her
çocuk bir dikdörtgene oturur. Kalan tek çocuk bir hayvan taklidi yapar ve diğer
çocuklar hangi hayvanı taklit ettiğini tahmin etmeye çalışırlar. Oyun böyle her
çocuk taklit yapana kadar devam eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
24) BEŞ ANAHTAR OYUNU
- Çocuk Sayısı: 10
çocuk
- Süre: 30 dk
- Malzeme: 5 adet
kapı resmi (fon kartonundan yapılıp,
yere sabitlenmiş şekilde), her grup için farklı renkte hazırlanmış anahtarlar
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar oyun alanında iki eşit gruba ayrılırlar. İçlerinden bir ebe seçilir.
Oyun alanına birbirinden 8-10 metre uzaklıkta paralel iki çizgi çizilir.
Çocuklar bu çizgilerin gerisinde yan yana dururlar. Öğretmen dağları aşalım
diye bağırdığında gruplar karşılıklı olarak koşarak yer değiştirmeye
çalışırlar. Bu sırada ebe çocuklardan birisini yakalamaya çalışır. Yakalanan
çocuk ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: 5’er
çocuk karşılıklı olarak sıra olurlar. Karşılıklı her iki çocuğun arasında bir
kapı vardır. Gruplar karşılıklı olarak durur ve kapılar belirli bir mesafede
ortalarındadır. Her iki gruba eşit mesafede konulur. Karşılıklı her çocuğun
numaraları aynıdır. Öğretmen bir sayı söylediğinde o rakama sahip iki çocuk,
kendi grubunun anahtarlarından bir tane alarak, ortalarındaki kapıya çift ayak
sıçrayarak gelir ve bırakır. Oyun bu şekilde farklı sayılar söylenerek devam
eder. Bir sayı birden fazla da söylenebilir. Oyun sonunda kapılardaki
anahtarlar sayılır. Hangi grubun anahtarı fazlaysa o kazanmış olur.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar
arasından bir ebe seçilir. Diğer çocuklar, halka olup çömelirler. Ellerini
dizleri önünde kenetlerler. Oyun başlayınca ebe halkanın ortasında dolaşır. “bu
yumurta sağlam mı, çürük mü” der bir arkadaşının başına önden hafifçe iterek,
dokunur. Dokunulan çocuğun, düşmeden ve çömelmiş durumda dengede kalması
gerekir. Dengesi bozulup, geriye düşen ya da kenetli elleri çözülen çocuk,
yanmış olur.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
25) İÇİNE – DIŞINA
- Çocuk Sayısı: 10
çocuk
- Süre: 30 dk
- Malzeme: şerit
(daire şeklinde yere sabitlenmiş şekilde)
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“tek/ çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
Kritik Elementler
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
Çocuklar şeritle belirlenen daire etrafında, açılan müzik eşliğinde yaratıcı
dans ederler. Müzik durduğunda heykel gibi donmaları istenir.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
Halının üzerine şeritten bir daire oluşturulur ve yere bantlanır. Çocuklar,
dairenin etrafında durur. Öğretmenin içine, dışına komutlarıyla çocuklar,
halkanın içine ya da dışına çift ayak sıçrarlar. Yanan çocuk dairenin içine
girer ve orada kalır.
SOĞUMA EVRESİ
Süre:5 dk
Hazırlık- Uygulama:
Oyun bittikten sonra çocuklar dairenin etrafında dönerek, daha önce öğrenilen
her hangi bir şarkıyı alkışla ritim tutarak tekrar ederler.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
26) VÜCUT BÖLÜMLERİNİ ETİKETLEME
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme:
sticker (çocuk sayısınca)
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“koşma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Koşma
becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“Koşma”
-
Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-
Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-
Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.
Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar,
yarım ay şeklinde otururlar. Öğretmen “elim burnumda, elim ağzımda, kulağımda,
alnımda karnımda vb” komutlar vererek, çocukların vücut bölümlerini doğru olarak
göstermelerini bekler. Bu sırada öğretmen söylediği organını kendisi de
gösterir. Oyun bir süre böyle devam ettikten sonra öğretmen, çocuklara yanlış
organını göstererek (elim burnumda der ve ağzını gösterir) şaşırtmaya çalışır.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: her
çocuğun bir stickerı vardır. Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Ebe, ağız,
burun, kol, bacak, alın vb organlardan birini söyler. Çocuklar söylenen organa
stickerı yapıştırırlar. Yapıştırmayan ya da şaşıran çocukları ebe kovalar.
Yakalanan çocuk ebe olur.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar,
oyun alanında el ele tutuşarak bir daire oluştururlar. Çocuklardan biri kedi,
diğeri fare olur. Kedi, dairenin içinde; fare ise dışında durur. Kedi, içeriden
dışarıya çıkmaya, fareyi yakalamaya çalışır. Dairedeki çocuklar, kollarıyla
kedinin dışarı çıkmasına engel olmaya çalışırlar. Fare, dairenin içine ve
dışına çıkabilir. Dairedeki çocuklar, fareye yardımcı olurlar.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
27) ALİ BABA SAAT KAÇ?
- Çocuk Sayısı: Sınıf
Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: yok
- Temel Hareket
Becerisi:denge becerileri “çizgide
adımlama”, yer değiştirme becerileri
“koşma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Çizgide
adımlama becerisini kazanır.
Koşma becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Çizgide adımlama”
-Eller belde adımlanır.
-Adımlama sırasında beden kontrollüdür.
-Çizgide en az ardı ardına 6 adım atılır.
Anahtar Kelimeler
Eller belde => adım => devam
“Koşma”
-
Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-
Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-
Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.
Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar, oyun alanında iki eşit gruba
ayrılırlar. Her gruptaki çocuklar, birbirlerinin bellerinden sıkıca tutarlar.
Baştaki çocuk, anne tavuk, diğerleri civciv olurlar. anne tavuklar, karşı
grubun civcivlerini yakalamaya çalışırlar. Koşma sırasında gruplar koparsa, o
grup başarısız olur.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar, oyun alanında düz sıra halinde dururlar. İçlerinden bir ebe seçilir.
Ebe, ali baba olur ve karşılarında sırtı dönük olarak durur. Çocuklar ebeye,
“ali baba saat kaç?” diye sorarlar. Ebe her çocuğa değişik bir saat söyler.
Çocuklar, ebenin söylediği sayı kadar ebeye doğru adım atarak ilerlerler. Ebeye
ilk yaklaşan ve dokunan çocuğu ve diğerlerini kovalamaya başlar. Yakalan çocuk
ali baba olur.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar, ortadan bir çizgi ile ikiye ayrılan oyun alanında iki eşit gruba
ayrılırlar. Her çocuk, kendi boyuna ve kilosuna göre bir çocukla eşleşir.
Eşler, ortadaki çizginin gerisinde karşılıklı dururlar. Eşlerin sağ ayak uçları
çizgiye konur. Sol ayaklar geridedir. Çocuklar birbirlerinin ellerinden
tutarlar, öğretmenin “başla” komutuyla birbirlerini kendi alanlarına doğru
çekmeye çalışırlar. Çekilen çocuk, oyunu kaybetmiş olur.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
28) AĞAÇLAR VE SİNCAPLAR
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: müzik
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme
becerileri “kayma adımı”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Kayma
adımı becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“Kayma adımı”
-Vücut zemindeki çizgiye paraleldir.
-Yana doğru adım atılırken diğer ayak hemen yanına kayar.
-Sağa doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
-Sola doğru en az 4 kere ritmik kayma hareketi yapılır.
Anahtar Kelimeler:
Yana adım => sağ yana tekrar => sol yana tekrar
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: Çocuklar
arasından bir kral ve iki muhafız seçilir. Kral oyun alanında belirlenmiş yerde
durur. Muhafızlar ise onu korumaya çalışır. Kral ve muhafızlar halkın arasında
yürüyüşe çıkarlar. Halk olan çocuklar krala dokunmaya çalışır. Muhafızlar
engellemeye çalışırlar. Krala dokunabilen çocuk kralla yer değiştirir. Oyun bu
şekilde devam eder.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
Çocuklar oyun alanında üçerli olarak gruplara ayrılırlar. Aralarından bir ebe
seçilir. Bu sincaptır. Üçerli eş olan çocuklar oyun alanında dağınık olarak
yerleşirler. Ellerini birbirlerinin omuzlarına koyarak birleşirler ve ağaç
olurlar. Ebe yani sincap olan çocuk oyun alanında dolaşır. Öğretmenin düdük
işaretini alan çocuklar birbirlerinden ayrılırlar ve alanda kayma hareketini
yaparlar. Öğretmenin ikinci düdüğü ile aynı eşlerle olmak koşuluyla tekrar
üçerli ağaç olurlar. Ebe bu sırada üçerli gruplara karışarak ağaç olmaya
çalışır. Ağaç grubunun içine girebilirse açıkta kalan çocuk ebe olur. Oyuna
devam edilir.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık-Uygulama:
Çocuklar arasından bir ebe seçilir. Öğretmenin başla komutu ile çocuklar oyun
alanında serbest koşarlar. Ebe bir kişiyi yakalamaya çalışır. Kaçan çocuk bir
arkadaşının önüne geçip durduğu anda, arkadaki çocuk hemen kaçmaya başlar. Ebe
onu yakalamak zorundadır. Kaçan çocuk da başka bir arkadaşının önünde durmaya
çalışır. Ebe tarafından yakalanan çocuk ebe ile yer değiştirir. Oyun böyle
devam eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
29) BENİMLE GELİR MİSİN?
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: yok
- Temel Hareket Becerisi:
denge becerileri “çizgide adımlama”, yer değiştirme
becerileri “koşma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek/çift ayak sıçrama becerisini kazanır.
Koşma becerisini kazanır.
Kritik Elementler
“Koşma”
-
Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-
Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-
Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.
Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar, sınıfta dağınık şekilde dururlar. Öğretmenin sayışma yoluyla seçtiği
bir çocuk, diğer arkadaşlarını sayarak kendine bir eş seçer. Herkes eşini
buluncaya kadar sayışmalar sürer.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar, oyun alanında büyük bir daire oluştururlar. Yüzleri dairenin içinde
dönüktür. Aralarından bir ebe seçilir. Ebe, dairenin dışında dolaşırken bir
çocuğun sırtına dokunur ve “benimle gelir misin?” der. Sonra dairenin etrafında
koşmaya, sıçramaya veya sekerek gitmeye başlar. Dokunulan çocuk, ebenin yaptığı
hareketleri yaparak, ebeyi yakalamaya çalışır. Ebeyi yakalayamazsa ve ebeye
dairedeki yerini kaptırırsa, o ebe olur. Oyun bu şekilde devam eder.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
oyun sonunda çocuklar dairedeki yerlerinde oturur. Bir çocuk önce kendi ismini
daha sonra bir arkadaşının ismini “Rukiye yattı kalktı Gülsüm” şeklinde söyler.
Kimin ismini söylediyse o çocuk şaşırmadan yine kendi ismini ve bir başka
arkadaşının ismini söyleyerek oyun bu şekilde devam eder.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
30) PALYAÇONUN KARNINI DOYUR
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: Kalın
mukavvaya çizilmiş, ağzı daire şeklinde oyulmuş palyaço resmi ve toplar
- Temel Hareket
Becerisi: nesne kontrolü becerisi
“topu atma”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel
hareket becerilerini yapabilme
Kazanımlar: Topu
atma becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“ Topu Atma”
-
Atış kolu aşağıdan yukarı omuz hizasına getirilir.
-
Atış koluna ters ayak öndedir.
-
Vücut rotasyon yapar.
-
Atış kolu, topun
çıkışıyla topu izler.
Anahtar Kelimeler:
Omuz => ters ayak => at => izle
ISINMA EVRESİ
Süre: 5dk
Hazırlık- Uygulama: her
çocuğa çeşitli olayların resmedildiği kartlar dağıtılır. Çocuklar, kendi
kartlarında gördükleri resmi arkadaşlarına göstermeden anlatmaya ve
canlandırmaya başlarlar. İzleyici konumundaki çocuklar ise bu durumda neler
hissedildiğiyle ilgili tahminlerde bulunurlar.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: oyun
alanına palyaço resmi getirilir. Yüksekliği çocukların boyuna göre ayarlanmış
bir resmim sehpasının veya bir sandalyenin üzerinde ya da duvara asılır.
Çocuklar arka arkaya sıraya geçerler. Hepsi sıra ile ellerindeki topu
palyaçocunun ağzına fırlatırlar.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
öğretmen üstünde doğa manzarası olan büyük bir resmi panoya asar. Çocuklara,
biraz zaman vererek resmi incelemelerini söyler. Sonra panoyu ters çevirerek,
çocuklara resimle ilgili akıllarında kalanların neler olduğuyla ilgili sohbet
edilir. Resmin arkasına çocuklar, akıllarında kaldığı kadarıyla resmederler.
Daha sonra resmin orjinali gösterilerek karşılaştırma yapılır ve eksik yönleri
tamamlanır.
------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------
31) DENİZDE DALGA VAR
- Çocuk Sayısı:
Sınıf Mevcudu
- Süre: 30 dk
- Malzeme: şerit
(yere daire şekli oluşturmak için)
- Temel Hareket
Becerisi: yer değiştirme becerileri
“koşma”, “yürüme”, “galop”, “tek- çift ayak sıçrama”
- Amaç ve Kazanımlar:
Amaç: Temel hareket
becerilerini yapabilme
Kazanımlar:
tek-çift ayak sıçrama becerilerini kazanır.
koşma becerisini kazanır.
galop becerisini kazanır.
Kritik Elementler:
“Koşma”
-
Kollar ayaklarla ters salınım yapar.
-
Her iki ayağın geçici süreyle yerle teması kesilir.
-
Ayak yere topuk ayak ucu olarak temas eder.
Anahtar Kelimeler
Ters kol ters bacak => koş => topuk, ayak
“galop”
-
Öne bir adım atılır. Arkadaki ayak öndekinin biraz
gerisindedir.
-
Ayakların her ikisi de kısa bir süre yerden kesilir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Öne adım => ayaklar => tekrar
“tek- çift ayak sıçrama”
-
Tek/ çift ayak üzerinde sıçranır.
-
Havadaki bacak dizden bükülür ve vücudun hafif
önündedir.
-
Hareket ritmiktir.
Anahtar Kelimeler:
Sıçra => bük => devam
ISINMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama:
çocuklar, toplu olarak öğretmenin yanına otururlar. Oyun alanına sınıftaki
araç- gereçlerden konulur. Öğretmen bunları çocuklara gösterdikten sonra “ben
hangi eşyanın ismini söylersem, koşarak ona dokunup geleceksiniz, burada
olmayan bir eşya ismi söylersem olduğunuz yerde kalacaksınız” der. Oyunun
denemesi yapılır ve sonra oyuna başlanır.
ESAS EVRE
Süre: 20 dk
Hazırlık- Uygulama: çocuklar,
kendi aralarında her çocuğa bir balık adı verirler. Bir ebe seçilir. Oyun
alanında istedikleri yerde bir daire çizerek, kendi yerlerini belli ederler.
Ebenin yeri yoktur. Ebe balıkların adını söyledikçe, adı söylenen balık, ebenin
arkasına geçer ve onunla beraber koşmaya, sıçramaya ya da galop hareketini
yapmaya başlar. Ebe birden denizde dalga var diye bağırmaya başlar. Ebenin
arkasında olan balıklar, istedikleri bir daireyi kapmaya çalışırlar. Açıkta
kalan balık, ebe olur. Oyun yeniden başlar.
SOĞUMA EVRESİ
Süre: 5 dk
Hazırlık- Uygulama: sınıf
iki gruba ayrılır. Düğme sayısı aynı olan yelekler, her iki takımın ön
sırasında yer alan oyuncusuna verilir. Öğretmenin başla komutuyla her iki takımın
ilk oyuncuları, yeleği giyer, düğmeler. Düğmelerini açar, üzerinden çıkartıp
arkasındaki oyuncuya verir. Oyun bu şekilde devam eder. İlk bitiren grup,
yarışmanın galibi olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder