SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 YAŞ)
Bu dönemde
çocuklar yeni beceriler kazanmaktan çok, daha önce kazandıkları becerileri daha
akıcı ve doğru olarak ortaya koyarlar. Kollar ve bacaklar arasında dengeli bir
uygunluk vardır.
¢
Burada spor terimi geniş anlamıyla
kullanılmıştır. Yani yalnızca yarışma değil aynı zamanda eğlence ve spor
etkinlikleri açısından gönüllü katıldıkları faaliyetler; oyun, dans, gibi
aktiviteleri de kapsayan bir araç olarak benimsenmiştir. Temel hareketler
döneminin bir uzantısı olarak spor hareketler gelişir. Temel ve bağlantılı spor
becerileri bu dönemde gelişir. Bu gelişime ilişkin süreçte amaç değişmiştir.
Oyun ,dans ,yarışma ve kurala dayalı etkinlikler yer alır. Temel hareketler
döneminde kazanılan sekme ve sıçrama gibi beceriler, örneğin ip atlama gibi bir
etkinlik belirli bir amaç için kullanılır.
¢
Bu dönemdeki gelişim hızı psikomotor olgunluğa
ve duygusal etkinliklere bağlıdır. Kuvvet, dayanıklılık, hız, denge gibi
özelliklerin gelişmesiyle performans artar. hareketler giderek daha karmaşık ve
spor türüne özgü seçilmeye
başlanır. Ancak bu yıllarda yeni
beceriler kazanmaktan daha çok, önceden kazanılmış olanların iyileştirilmesi
esastır.
¢
11 yaşından sonra beceri gelişmesinde bireysel
farklılıklar ve bir branşa ( statüye bağlı olarak) yönelme ortaya çıkar.
Kapsamlı araştırma ile yeni bir çok hareket öğrenilmiş ve pekiştirilmiş olur.
¢
Spora ilişkin hareket becerilerinde, çocuğun
zihinsel, duygusal ve fiziksel gelişimi etkilenir. Tepki zamanı, hareket hızı,
beden yapısı, boy vücut ağırlığı, alışkanlıklar, arkadaş etkisi spor
becerilerinde rol oynar. Örneğin hız sıçrama fırlatma gibi denge becerilerinde
erkekler kızlara göre daha başarılıdır. Kızlar da esneklik ve küçük kas
koordinasyonuna dayalı hareketlerde erkeklere oranla daha başarılıdır.
Ergenliğe giriş döneminde de yeni vücut tanınmaya başlanır.
¢
Çocuklar hareket becerilerini öğrenmeye ve
yarışmaya çok isteklidirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder